اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

صنایع کشتارگاهی مازندران حمایت می‌شوند

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران گفت: صنایع کشتارگاهی در مازندران حمایت می‌شوند.

صنایع کشتارگاهی مازندران حمایت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، سید علی اکبر طاهایی در نشستی با انجمن صنفی تولید‌کنندگان جوجه یک روزه استان با اشاره به ظرفیت مناسب برای توسعه صنعت طیور و تقویت تولید آن در استان اظهار داشت: تشکل‌های صنفی تولیدکننده مرغ از فرصتی که دولت برای حضور فعال آنها در این صنعت فراهم کرد، به نحو مطلوب بهره‌گیری کنند.

استاندار مازندران سرلوحه قراردادن شعار حمایت از تولید ملی در صنعت طیور را گامی بزرگ در استقلال این صنعت برشمرد و یادآور شد: باید با برنامه‌ریزی اصولی، راهکارهای عملی تحقق شعار رهبر معظم انقلاب در عرصه تولید به ویژه صنعت طیور ارائه شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه 31 درصد از تولید جوجه یک روزه و 11 درصد از تولید مرغ کشور در مازندران صورت می‌پذیرد، بیان کرد : لازم است با برنامه‌ریزی دقیق، حلقه‌های تولیدی زنجیر صنعت طیور، کامل و در استان مدیریت شود.

طاهایی در ادامه گفت: حمایت از صنعت کشتارگاهی در دستور کار استان قرار دارد.

وی با اشاره به مسئولان ذی‌ربط متذکر شد: تا نسبت به تقویت صنعت کشتارگاهی در برنامه‌های خود مجدانه اهتمام  کنند.

این مسئول اذعان داشت: ظرفیت‌های بالقوه و واقعی، با مدیریت علمی و حمایت همه‌جانبه از روند تولید، بالفعل شود.

استاندار مازندران اضافه کرد: تامین و در دسترس بودن نهاده‌ها در کنترل قیمت تمام شده تولیدات دامی، تعیین‌کننده و موثر است.

وی متذکر شد: ترخیص نهاده‌ها با اتخاذ تدابیر لازم تسهیل و به موقع در میان تولیدکنندگان توزیع شود.

طاهایی با اشاره به اینکه باید تدابیر جبرانی برای تامین علوفه با مشارکت تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران بخش طیور اتخاذ کرد و بیان داشت: تشکل‌های مرتبط با صنعت دام و طیور با هماهنگی جهادکشاورزی، کشت علوفه را در دستور کار قرار دهند و از آن پشتیبانی کنند.

این مسئول با بیان اینکه نباید سرمایه‌گذاری در صنعت طیور در مازندران متوقف شود، تصریح کرد: انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه و تشکل‌های مرتبط با بهره‌گیری از ظرفیت حقوقی خود با توجه به تراکم صنعت طیور در مرکز و شرق با برنامه‌ریزی مدون برای توسعه کمی این صنعت در شهرهایی که از رشد کمتری در این صنعت برخوردارند، اقدام کنند.

انتهای پیام/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول