اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

اصرار بر عرضه مرغ کیلویی 4700‌ تومان در اردبیل داریم

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: اصرار و پافشاری داریم تا قیمت مرغ برای عرضه به مردم 4 هزار و 700 تومان باشد و هیچ کس اجازه ندارد با قیمتی بالاتر مرغ کشتار روز عرضه کند.

اصرار بر عرضه مرغ کیلویی 4700‌ تومان در اردبیل داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری عصر امروز در جلسه تنظیم بازار در اردبیل اظهار داشت: ما با بررسی همه‌جانبه به این نتیجه رسیدیم که با کمک 500 تومانی به تولیدکنندگان قیمت مصوب مرغ را که در کشور 5 هزار و 200 تومان تعیین شده است به نرخ سابق 4 هزار و 700 تومان عرضه کنیم و مابه‌التفاوت آن را به مرغداران از طریق کمک‌های مختلف پرداخت کنیم.

وی تصریح کرد: هر چند عده‌ای اصرار می‌کنند که ما با اعلام نرخ 5 هزار و 200 تومان فرصتی را برای سودجویان فراهم آوریم تا آنها از دلالی سودی به جیب بزنند اما ما پایبند این ضرب‌المثل هستیم که در فروش مرغ «مرغ یک پا دارد».

صابری در ادامه از برخورد جدی با دلالان و واسطه‌گران در این بازار خبر داد و خاطر نشان کرد: بنده به صورت روزانه تولید و عرضه مرغ را رصد می‌کنم و اجازه نمی‌دهم در حق مردم اجحافی صورت بگیرد.

رئیس شورای تنظیم بازار استان اردبیل اضافه کرد: با حذف واسطه‌ها در توزیع مرغ آرامش نسبی در بازار حاصل شده و در ادامه این مسیر رمز موفقیت ما در کنترل و آرامش‌بخشی به بازار مرغ می‌باشد.

وی بیان کرد: کشتار و فروش مرغ اعم از نرخ تولید و عوامل فروش در استان تغییری نکرده و در این خصوص کشتارگاه‌ها می‌توانند نسبت به کشتار و توزیع مرغ خود اقدام کنند.

صابری گفت: همه عوامل نظارت و بازرسی در صحنه حاضر هستند و اگر در جریان عرضه اشکالی به وجود آید عوامل نظارتی با تخلفات برخورد می‌کنند.

به گزارش فارس، ظرف روزهای اخیر سه واحد صنفی متخلف در استان اردبیل به مبلغ 7 میلیون و 600 هزار ریال تعزیر شدند.

براساس همین گزارش این واحدهای صنفی اقدام به گران‌فروشی در تهیه و توزیع مرغ می‌کردند که با هوشیاری و نظارت بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با عوامل اخلالگر برخورد شد.

پس از رسیدگی به پرونده یاد شده در اداره کل تعزیرات حکومتی فرد متخلف به پرداخت یک میلیون و 500 هزار ریال جریمه نقدی محکوم شد.

همچنین به پرونده یک واحد رستوران غذاخوری رسیدگی شد و با احراز تخلف گران‌فروشی از سوی این واحد صنفی رستوران‌دار متخلف به پرداخت یک میلیون و 100 هزار ریال جزای نقدی محکوم شد.

همچنین براساس گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت سرعین گزارشی مبنی بر گران‌فروشی آب‌های گرم واقع در این شهرستان به تعزیرات حکومتی ارایه شد که بر این اساس متخلف در شعبه پنجم دادگاه به پنج میلیون ریال جریمه محکوم شد.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول