اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس:

درک مفاهیم قرآن لازمه شناخت علی(ع) است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی گفت: درک مفاهیم قرآن لازمه شناخت جایگاه معنوی و شخصیت علی(ع) است.

درک مفاهیم قرآن لازمه شناخت علی(ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، حمید رضا خصوصی در جریان برگزاری همایش «شعر رستگار محراب» در کانون شهید بهشتی این شهرستان، تمام علوم و معرفت را در شخصیت و کلام امام علی (ع) دانست.

وی با بیان اینکه سخن در باره جایگاه معنوی و ایمانی امام علی (ع) اقدامی سخت و در برخی موارد غیر ممکن است، تصریح کرد: توصیف علی (ع) نیازمند تفحص و علوم بسیار در این زمینه است.

نماینده مردم صومعه‌سرا وجود بسیاری از مشکلات کنونی جامعه را کم‌رنگی میزان دانش مردم از شأن و جایگاه علی (ع) خواند و افزود: مسلمانان باید علم خود در زمینه شخصیت شناسی امام علی(ع) را با تحصیل بیشتر در این حوزه مضاعف کنند.

وی با اشاره به آشفتگی مسلمانان به ویژه شیعیان از شهادت امام علی(ع) ابراز کرد: ایام سوگواری علی (ع) زمانی مناسب برای ارتقای معنویت انسان است.

خصوصی با تصریح بر اینکه علی (ع) نیازمند شیون و عزاداری مسلمانان و عزاداران نیست اضافه کرد: امام علی (ع) خواهان شناخت بیشتر افراد نسبت به رهبری زمان است.

وی، درک مفاهیم قرآنی را لازمه شناخت واقعی و مخلصانه نسبت به جایگاه معنوی و شخصیت علی (ع) دانست.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با اشاره به اینکه دین خدا بدون علم و معرفت‌شناسی معنا و مفهوم ندارد، یادآور شد: علی (ع) مردی وارسته و به حق قرآن ناطق بود.

وی امانت‌داری را از مهم‌ترین وظایف محوله خداوند بر بندگانش برشمرد و متذکر شد: امانت‌داری در دین، تقوا و اطاعت از رهبری زمان از وظایف تکلیفی بر بشر است.

خصوصی، اخلاص را تنها راه عبادت برای رسیدن به قرب اللهی ندانست و عنوان کرد: اخلاص در شخصیت و رفتار مقوله‌ای است که از دریچه ولایت ورود می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: درس و عبرت آموختن از سیره و زندگی علی (ع) در راه رسیدن به جایگاه متعالی و معرفتی نعمتی ارزشمند برای بشریت است.

نماینده مردم صومعه‌سرا، دشمن‌شناسی و دشمن دوستی را از خصوصیات بارز علی(ع) نامید و اذعان کرد: این روحیه لطیف و سنجیده همواره مورد توجه انسان‌ها در اعصار مختلف بوده است.

وی با اشاره به مقام شعرای دینی گفت: شعرا فوران کلام باطن و افکار بلند درون هستند.

خصوصی با بیان اینکه سخن در باره افراد سخن‌ور، راستین و فرهیخته‌ای مانند شاعران امری سخت و دشوار است، یادآور شد: شعرا همواره موضوعات مختلف را به زبان و کلامی شیوا بیان می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه شاعران مانور دهندگان علم و فقه هستند، متذکر شد: شاعران در حوزه‌های دینی و قرآنی مطالعه و تحقیق بیشتری داشته باشند.

نماینده مردم صومعه‌سرا به هجمه و تحریم‌های کنونی از سوی کشورهای خارجی بر ملت ایران اشاره کرد و افزود: دین‌داری و هوشیاری ملت ایران از مهم‌ترین دلایل وجود این تحریم‌ها است.

وی ادامه داد: در حالی که حقوق بشر در مظهر دین نهفته است، بسیاری از کشورها و دولت‌های کفر به غلط خود را مدافعان و حامیان حقوق بشر می‌نامند.

خصوصی، تبعیت از رهبری را امری مهم در راستای شکست تحریم‌ها و مقابله با افکار شوم دشمنان عنوان کرد.

ا‌نتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول