اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی:

معرفت کامل نسبت به حضرت علی(ع) برای احدی ممکن نیست

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی گفت: معرفت کامل و جامع الاطراف نسبت به امیرمؤمنان(ع) به عنوان اعجوبه خلقت و نسخه بی‌بدیل هستی برای احدی ممکن نیست.

معرفت کامل نسبت به حضرت علی(ع) برای احدی ممکن نیست

حجت‌الاسلام علی انصاری‌بویراحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تسلیت شهادت امیر مؤمنان(ع) اظهار کرد: امام علی(ع) تنها و بزرگترین شخصیت بین‌المللی جهان اسلام پس از نبی مکرم اسلام(ص) است.

وی خاطر نشان کرد: معرفت کامل و جامع الاطراف نسبت به امیرمؤمنان(ع) به عنوان اعجوبه خلقت و نسخه بی‌بدیل هستی برای احدی ممکن نیست.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی با اشاره به اهمیت شناخت نسبت به امام علی(ع) گفت: بررسی خصوصیات و ویژگی‌های منحصر به فرد این ابرمرد و سرلوحه قرار دادن این ویژگی‌ها سعادت دنیا و آخرت را به ارمغان می‌آورد.

وی یادآور شد: بررسی حالات، کمالات و توصیف اوصاف امیرمؤمنان(ع) از جایگاه بسیار والایی برخوردار بوده و دارای آثار سازنده و زیبنده برای امت اسلام است.

انصاری‌بویراحمدی به دیگر ویژگی‌های امیرمؤمنان(ع) اشاره کرد و افزود: علم امام علی(ع) اقیانوس بیکران و شجاعت وی برای شجاعان عالم تعجب‌برانگیز بوده و تضرع و خشوع وی برای عارفان عبرت‌آموز است.

وی با بیان اینکه امام علی(ع) در بعدی از ابعاد وجودی بشری از ویژگی خلیفة‌الله بودن برخوردار است گفت: امیر مؤمنان(ع) نخستین مسلمان، نخستین نمازگزار و لبیک‌گو به پیامبر اکرم(ص) است.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی ادامه داد: امام علی(ع) محبوب‌ترین فرد نزد پیامبر اکرم(ص) و بزرگترین سردار لشکر وی بود و در حقیقت باب شهر علم محسوب می‌شد.

وی عنوان داشت: امام علی(ع) نخستین و تنها وصی پیامبر اکرم(ص) و بزرگ علمدار امامت و ولایت دارای نسب و دودمان پاک و شریف و خاندانش بهترین خاندان، کلامش بهترین مواعظ و امامتش بهترین رهبری برای جهان بشریت است.

انصاری‌بویراحمدی تصریح کرد: علمای اسلام باید با همه وجود نسبت به این در غلتان عالم هستی ادای احترام کرده و با آگاهی‌ کامل از ابعاد مختلف وجودی وی، پیرو و رهرو خوبی برای آن بزرگ‌مرد تاریخ بشریت باشند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول