اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

حقیقت قرآن در سلوک حضرت علی (ع) متبلور است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: حقیقت و بطن قرآن کریم در تمام سیره و سلوک حضرت علی (ع) به شکل عینی متبلور است چرا که آن حضرت قرآن ناطق است.

حقیقت قرآن در سلوک حضرت علی (ع) متبلور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در مراسم شب قدر در مصلی اردبیل اظهار داشت: یک رابطه نزدیک و آشکار بین فضیلت‌های مطرح شده در قرآن کریم و اندیشه بارور حضرت علی (ع) است که از این رو نبی مکرم اسلام بارها تاکید داشتند قرآن با علی و علی نیز با قرآن است و این دو جدا نمی‌شوند مگر آن که به حوض کوثر وارد شوند.

وی با اشاره به برخی از اوصاف و ویژگی‌های حضرت علی (ع) گفت: فضیلت‌هایی که کتمان شده و به قلم نیامده بیشتر از آن فضایلی است که امروز از آن یاد می‌شود و در این غوغای فضایل آنچه به حضرت علی (ع) مرتبت کامل بخشیده است شایسته‌ترین سلوک قرآنی و رفتار انسانی است که آن حضرت را به عنوان نماد مهر و عطوفت بشری تبدیل کرده است.

عاملی شناخت علی و ابعاد زندگی او را کار ارزشمند و قابل ارج و قرب توصیف کرد و افزود: ما باید شیوه‌های شناخت امام متقین و مبانی پرهیز از هرگونه غلو را در این شناخت و بیان مد نظر قرار دهیم و به یقین یکی از گرفتاری‌های امروز جامعه بشری به ویژه امت اسلامی در مواجهه با دشمنان دور شدن از همین شناخت و معرفت یافتن است.

این مسئول بیان داشت: اگر در کنه شخصیت حضرت علی (ع) ژرف‌اندیشی کرده و تعمق کنیم اوصاف آن حضرت به صراحت در قرآن کریم نیز قابل تبیین و تفسیر است چرا که قرآن کتاب جامع و کاملی است که علوم عالم تکوین و تشریع در آن جلوه‌گری می‌کند.

امام جمعه اردبیل حقیقت تبلور یافته قرآن کریم را شخصیت مثال زدنی اولین امام همام اعلام کرد و ابراز داشت: همان طوری که قرآن تا قیامت جاهلان و نادانان را به تهدید و مقابله دعوت کرده است، باید گفت که دنیا اگر تمام توان خود را به کار بگیرد قادر نیست شخصیتی وارسته همچون علی (ع) را بار دیگر در خود جلوه‌گری کند.

نماینده ولی فقیه در استان حقیقت قرآن را مقام عندالله و شخصیت علی (ع) را نیز مقام عندالله توصیف کرد و افزود: در تمام سیره و سلوک حضرت علی (ع) اعم از حکومت‌داری، ولایت و امامت، جنگ و صلح و مظلومیت‌ها می‌توان حقیقتی از کلام الهی را مشاهده کرد چون که آن حضرت از حقیقت قرآن کریم آگاه بوده و خود عامل به آن محسوب می‌‌شود.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان از حضرت علی (ع) به عنوان انسان کامل توصیف شده در قرآن کریم یاد کرد و گفت: حتی در سر ضربت خوردن و شهادت نیز شاهد زیباترین جلوه همنوع دوستی آن حضرت هستیم که به قاتل خود شیر داده و به فرزندانش سفارش‌ می‌کند مبادا با ابن ملجم رفتاری غیر از آن که ضربه‌ای به من وارد کرد داشته باشید، که این مدل و رفتار حکومتی و انسانی می‌تواند به دور از هرگونه گرایش و تفکر مذهبی سرمشق حاکمان امروز باشد که به خاطر کوچکترین موضوعات بزرگترین کشتار جامعه انسانی را رقم می‌زنند.

عاملی در خصوص توصیف شخصیت حضرت علی (ع) از دیدگاه نبی مکرم اسلام نیز ابراز داشت: حضرت علی (ع) جان نبی خداست به طوری که آن حضرت با مراقبت از امام اول شیعیان سعی می‌کند شیوه‌ای را برگزیند تا حضرت علی به وارستگی و شایستگی کامل انسان توصیف شده در قرآن دست یابد.

امام جمعه اردبیل همراهی و همسویی امام متقین با نبی مکرم اسلام در دوران سخت تبلیغ و تشویق پنهانی و آشکار مردم به دین اسلام را یادآور شد و افزود: نکته کامل این مهر و ولایت را می‌توان در حادثه شکسته شدن بت‌های کعبه و همچنین شب مبیت مشاهده کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی در پایان سخنان خود عشق و مهرورزی به علی (ع) را به عنوان کانون و محور حرکت بشر به سمت تعالی توصیف کرد و اظهار داشت: امت اسلامی امروز بیش از گذشته به شناخت طریق و معرفت بصیر شخصیتی امام متقین نیاز دارند.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول