اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از محل مصوبه سفر هیئت دولت به خراسان‌رضوی

200 کیلومتر پوشش انهار در خلیل‌آباد، امسال اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد گفت: از محل مصوبه سفر هیئت دولت به خراسان‌رضوی، 200 کیلومتر پوشش انهار در خلیل‌آباد، امسال اجرا می‌شود.

200 کیلومتر پوشش انهار در خلیل‌آباد، امسال اجرا می‌شود

به گزارش فارس از خلیل‌آباد، علی نصیری ظهر امروز با ارائه گزارشی در جمع مسئولان شهرستان خلیل‌آباد اظهار کرد: به منظور استفاده مطلوب از آب کشاورزی امسال با 40 میلیارد ریال اعتبار 200 کیلومتر پوشش انهار در این شهرستان اجرا می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد گفت: در جریان سفر هیئت دولت به خراسان‌رضوی و شهرستان خلیل‌آباد، دو مصوبه بزرگ در این شهرستان اجرا می‌شود.

وی در ادامه از اختصاص 5 میلیارد ریال به منظور تکمیل مجتمع گلخانه‌ای شهرستان خلیل‌آباد خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد گفت: شهرستان خلیل‌آباد یکی از شهرستان‌های تولید انگور و کشمش در کشور است که در حال حاضر روزانه با همکاری شرکت تعاونی فراگیر ملی انگورکاران خلیل‌آباد تشکیل شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی، هزار و 500 تن انگور در قالب حدود 200 کامیون از شهرستان به مرکز کشور و استان‌های دیگر حمل می‌شود.

وی انگور خلیل‌آباد را جهانی دانست و افزود: در حال حاضر صادرات انگور این شهرستان به کشورهای حوزه خلیل‌فارس و اوکراین در حال انجام است.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد درآمد باغداران انگورکار خلیل‌آباد را از حیث تولید و فروش هزار میلیارد ریال دانست.

نصیری اولویت امسال دولت به بحث کشاورزی را نجات این بخش عنوان کرد و گفت: شهرستان خلیل‌آباد امسال از محل تسهیلات توسعه کشاورزی، مبلغ 50 میلیارد ریال تسهیلات دارد که در صورت جذب به موقع تا 120 میلیارد ریال قابل افزایش است.

وی افزود: تاکنون این شهرستان در جذب تسهیلات و پرداخت توسط بانک کشاورزی مقام نخست استان و در معرفی طرح مقام دوم را در استان به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی در سخنان خود با اشاره به تولید محصولات مختلف کشاورزی در شهرستان از کشاورزان و باغداران خواست با ایجاد صنایع تبدیلی در پیشرفت شهرستان از لحاظ اقتصادی کمک کنند.

وی ادامه داد: تاکنون و با وجود تولیدات مختلف در بحث صنایع تبدیلی و بسته‌بندی محصولات کشاورزی پیشرفت محسوسی نداشته‌ایم.

در ادامه جلسه حسین نوری سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل‌آباد، تعاون و مشارکت را تنها راه توسعه در منطقه دانست و افزود: کشاورزان و باغداران نباید منتظر باشند با کمک‌های دولتی، صنعتی در شهرستان اجرا شود.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل‌آباد افزود: در این راستا با توجه به درآمد منطقه و در قالب تعاون و مشارکت با یکدیگر، فعالیت‌های بزرگی را می‌توان در شهرستان اجرا کرد.

وی با اعلام آمادگی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تمام دستگاه‌های اجرایی به ‌ویژه با جهاد کشاورزی در ایجاد شرکت‌های تعاونی تولیدی، خدماتی اظهار داشت: این اداره در کنار مشارکت افراد در ایجاد صنایع تبدیلی  خدماتی، کشاورزی، دامداری می‌تواند از کمک‌های اختصاص یافته به این بخش به ‌ویژه از طریق بانک توسعه تعاون، بستر را برای کار تولیدی و اشتغال جوانان فارغ‌التحصیل منطقه فراهم کند.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول