اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام ﺻﻨﺪوق ﺗﻮﺳﻌﻪ ﮐﺸﺎورزی خبر داد

وجود 2800 میلیارد ریال اعتبار در صندوق‏های کشاورزی

خبرگزاری فارس: قائم مقام ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺎدر ﺗﺨﺼﺼﯽ ﺻﻨﺪوق ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی از وجود اعتباری بالغ بر دو هزار و 800 میلیارد ریال در این صندوق‏ها خبر داد.

وجود 2800 میلیارد ریال اعتبار در صندوق‏های کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، ﻋﻮض علی‏زادهﻣﻘﺪم عصر امروز در حاشیه نشست توسعه کشاورزی که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، فرماندار شهرستان دماوند، سایر مسئولان محلی و جمع کثیری از بهره‏برداران حوزه‏های مختلف کشاورزی این شهرستان در فرمانداری برگزار شد، در گفت‏وگو با خبرنگاران اظهار داشت: به غیر از 10 صندوق توسعه کشاورزی خرد در بخش بانوان، 32 صندوق استانی و چهار صندوق تخصصی دیگر نیز در این زمینه تشکیل شده است.

وی ادامه داد: اما پس از تشکیل شبکه‏ای گسترده از صندوق‏های ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی استانی این نتیجه حاصل شد که شبکه‏های استانی در پیشرفت این مهم کافی نیست.

علی‏زادهﻣﻘﺪم اضافه کرد: از این رو برنامه‏های اجرایی در زمینه ایجاد ﺻﻨﺪوق ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی شهرستانی نیز تدوین شد.

قائم مقام ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺎدر ﺗﺨﺼﺼﯽ ﺻﻨﺪوق ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی افزود: زیرا در این شرایط نمی‏شد مدعی بود که همه امور کشاورزی با وجود تنها یک ﺻﻨﺪوق ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی مرکزی قابل اجرا است.

وی تصریح کرد: برای آغاز کار تاسیس ﺻﻨﺪوق ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی شهرستانی امور مقدماتی در قالب کسب نظرات نخبگان و بهره‏برداران زبده کشوری و اخذ پیشنهادات کارشناسان و اساتید دانشگاهی فعال در این حوزه صورت اجرایی به خود گرفت.

علی‏زادهﻣﻘﺪم گفت: مجموعه محقق پس از این مراحل به راه‏حل موضوع یعنی تشکیل ساختاری شبکه‏ای دست یافت که در آن قواعدی مستتر بود و این قواعد بر لزوم تاسیس ﺻﻨﺪوق ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی شهرستانی تاکید داشت.

قائم مقام ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺎدر ﺗﺨﺼﺼﯽ ﺻﻨﺪوق ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی افزود: با تحقق ﺻﻨﺪوق ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی شهرستانی هدفی بزرگ مانند ارتباط تنگاتنگ و بدون واسطه بین جامعه تولیدکننده و فعالان بخش‏های مختلف کشاورزی قابل دسترسی می‏شود.

وی ادامه داد: متولیان اداره ﺻﻨﺪوق ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی شهرستانی باید صاحبان اصلی صندوق‏های استانی باشند.

علی‏زادهﻣﻘﺪم تصریح کرد: در این صورت صندوق‏های استانی در نقشی بالاتر به عنوان بازوی توانمند برای پیگیری مسائل، برنامه‏ریزی امور و راهبری اهداف را بر عهده می‏گیرند.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول