اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کارگروه کشاورزی محقق شد

تصویب 2 میلیارد ریال برای توسعه طرح‌های کشاورزی بشرویه

خبرگزاری فارس: 10 طرح کشاورزی به ارزش 2 میلیارد و 89 میلیون ریال در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی بشرویه به تصویب رسید.

تصویب 2 میلیارد ریال برای توسعه طرح‌های کشاورزی بشرویه

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، مدیر جهاد کشاورزی بشرویه ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان بشرویه اظهار کرد: هدف از تشکیل این کارگروه تلاش برای بسترسازی و ایجاد اشتغال پایدار در این شهرستان است. 

علی شفیعی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر مردم شهرستان بشرویه به کشاورزی و دامداری اشتغال دارند استفاده از این تسهیلات به‌ ویژه برای افراد جویای کار فرصت مناسبی است.

وی با بیان اینکه همه طرح‌های کشاورزی و دامداری شامل استفاده از این تسهیلات می‌شود، تصریح کرد: به طرح‌های صنایع تبدیلی کشاورزی، احداث دامداری، باغبانی (احداث باغ و نگهداری باغات شامل تغذیه و هرس)، پرورش طیور و طرح‌های آب و خاک (انتقال آب، مرمت قنوات، احداث استخر دومنظوره و آبزی‌پروری) تسهیلات تعلق می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه افزود: اولویت جهاد کشاورزی طرح‌های انتقال آب برای جلوگیری از تلفات آب در صنایع آبی، آب و خاک (مرمت قنوات و احداث استخر)، صنایع تبدیلی، تغذیه و نگهداری باغات، راه‌اندازی دامداری، طرح‌‌های پرورش طیور و استخرهای دومنظوره پرورش ماهی است.

شفیعی یادآور شد: از نخستین جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی در بشرویه تاکنون 24 طرح کشاورزی به ارزش 32 میلیارد و 962 میلیون ریال به تصویب اعضای این کارگروه رسیده است.

وی با بیان اینکه 10 طرح کشاورزی به تصویب اعضای کارگروه کشاورزی بشرویه رسیده است، اضافه کرد: ارزش ریالی این تعداد طرح، 2 میلیارد و 89 میلیون ریال بوده که در حوزه‌های مختلف کشاورزی به بانک عامل معرفی می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه تصریح کرد: از این تعداد، 2 طرح بالای 300 میلیون ریال و مابقی به کمتر از 300 میلیون ریال اعتبار نیاز دارد.

معاون جهاد کشاورزی بشرویه نیز به بیان مشکلات افراد متقاضی تسهیلات کشاورزی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: تعدادی از چاه‌موتورها شرکتی بوده و برخی از اعضا متقاضی دریافت تسهیلات هستند اما پرداخت تسهیلات فردی در بانک کشاورزی امکان‌پذیر نیست.

محمدرضا اکبری‌مقدم ادامه داد: شرکت پنبه‌کاران بشرویه سه سال متوالی زیان می‌بیند و برای تامین سرمایه در گردش برای خرید محصولات کشاورزی و تضمین آینده شرکت و درآمدزایی پیشنهاد می‌شود دو دستگاه کامیون حمل محصولات کشاورزی خریداری شود که در مجموع به 1.5 میلیارد اعتبار نیاز دارد.  

در پایان این جلسه چهار طرح آب و خاک، پنج طرح باغبانی و یک طرح امور دامی به ارزش 2 میلیارد و 89 میلیون ریال به تصویب اعضای کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان بشرویه رسید.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول