اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام ﺻﻨﺪوق ﺗﻮﺳﻌﻪ ﮐﺸﺎورزی:

10 صندوق حمایتی کشاورزی ویژه بانوان تشکیل شد

خبرگزاری فارس: قائم مقام ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺎدر ﺗﺨﺼﺼﯽ ﺻﻨﺪوق ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی از تشکیل 10 صندوق حمایتی ویژه بانوان در زمینه کشاورزی خبر داد.

10 صندوق حمایتی کشاورزی ویژه بانوان تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، ﻋﻮض علی‏زادهﻣﻘﺪم ظهر امروز در مراسم انعقاد تفاهم‏نامه تأسیس صندوق توسعه کشاورزی در شهرستان دماوند که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، فرماندار شهرستان دماوند، سایر مسئولان محلی و جمع کثیری از بهره‏برداران حوزه‏های مختلف کشاورزی این شهرستان در فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: این صندوق‏ها در همه استان‏های کشور به عدد 48 رسیده است.

وی ادامه داد: از میان این تعداد، 32 صندوق استانی، چهار صندوق ملی، طیور، لبنی، دام و عشایر، دو صندوق شهرستانی و 10 صندوق نیز به بانوان شهرستانی اختصاص یافته است.

علی‏زادهﻣﻘﺪم اضافه کرد: مجموعه ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺎدر ﺗﺨﺼﺼﯽ ﺻﻨﺪوق ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی با کوله‏باری از تجربیات هشت ساله خود از بدو تاسیس به دنبال توسعه این مراکز مهم مالی و اعتباری است.

قائم مقام ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺎدر ﺗﺨﺼﺼﯽ ﺻﻨﺪوق ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی افزود: تلاش این مجموعه بر افزایش کمی و کیفی صندوق‏های حمایتی از بخش کشاورزی معطوف شده است.

*ایجاد شرایط ویژه برای صندوق‏های کشاورزی

قائم مقام ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺎدر ﺗﺨﺼﺼﯽ ﺻﻨﺪوق ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی از ایجاد شرایطی ویژه و مهم برای تاسیس و راه‏اندازی صندوق‏های حمایتی کشاورزی خبر داد.

وی تصریح کرد: بر اساس ضوابط و مقررات کنونی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ثبت، تاسیس و راه‏اندازی نهادهای مالی مانند بانک و موسسات مالی و اعتباری مستلزم فراهم‏سازی شرایط بسیاری است.

علی‏زادهﻣﻘﺪم اضافه کرد: یکی از ملزومات اصلی در راه‏اندازی چنین مراکز مالی و اعتباری موضوعی تحت عنوان کفایت سرمایه ابتدایی است.

قائم مقام ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺎدر ﺗﺨﺼﺼﯽ ﺻﻨﺪوق ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی افزود: سرمایه اولیه برای تاسیس بانک بر اساس قوانین، برخورداری از بودجه حداقلی 4 هزار میلیارد ریالی است.

وی ادامه داد: اما خوشبختانه دولت و قانون‏گذار شرایطی را برای بخش کشاورزی در نظر گرفته‏اند که به محض اراده بهره‏برداران در قالب تشکل‏های کشاورزی در تشکیل زیرساخت‏های مالی و اعتباری مانند صندوق‏های حمایتی مساعدت‏های لازم در این خصوص صورت می‏گیرد.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول