اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تایید سازمان ملی استاندارد

آزمایشگاه کالیبراسیون مرکز رشد گناباد به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز رشد فناوری گناباد گفت: آزمایشگاه کالیبراسیون مرکز رشد گناباد که تنها آزمایشگاه این شاخه در جنوب استان است، با اخذ مجوزهای نهایی از سازمان ملی استاندارد، در آینده‌ای نزدیک بهره‌برداری می‌شود.

آزمایشگاه کالیبراسیون مرکز رشد گناباد به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، علیرضا جاویدعربشاهی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران گناباد که در محل مرکز رشد فناوری گناباد برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار و ایام ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: درست است که بودن یک روز به نام خبرنگار عالی است، اما مهم‌تر از آن تعامل با خبرنگار و توجه به نقش آنان در تمام طول سال است و یکی از اهداف اصلی برگزاری نشست‌های خبری ماهانه در مرکز رشد فناوری، همین بوده است.

عربشاهی افزود: به نظر من در حال حاضر جایگاه رسانه در شهرستان گناباد، فقط به سطح نگارش خبر تنزل یافته و در اکثر اوقات، اصحاب خبر و رسانه، از وظایف و رسالت اصلی خود که به نوعی کمک به رفع مشکلات مردم و پاسخ‌گو کردن مسئولان است، غافل هستند.

وی با بیان اینکه بهتر است از فعالان واقعی این حوزه نه فقط به صورت ظاهری و سالی یک بار، بلکه به صورت عملیاتی تقدیر شود، ادامه داد: باید خیلی بیشتر به مردم توجه نمود اما این امر محقق نشده است و یکی از دلایل آن نیز شاید می‌تواند این باشد که هنوز خبرنگاران در ایران جایگاه حقیقی خود را نیافته‌اند.

عربشاهی نبود اتحاد را یکی از مشکلات اساسی رسانه‌ها در شهرستان گناباد دانست و گفت: باید با تدابیری سنجیده شده و کارآمد، یک اتحاد قوی در بین خبرنگاران سطح شهرستان ایجاد شود و همگی همراه با هم، بیشتر از پیش به سمت پرداختن به مطالبات مردمی حرکت کنند.

مدیر مرکز رشد فناوری گناباد در ادامه به فعالیت‌های یک ماهه مرکز رشد فناوری گناباد اشاره کرد.

وی گفت: در یک ماه گذشته دو شرکت جدید در مرحله پیش‌رشد پذیرش و سه طرح نوآوری برای داوری ارسال شده است.

عربشاهی گفت: طی یک ماه گذشته، آزمایشگاه کالیبراسیون مرکز رشد گناباد که تنها آزمایشگاه این شاخه در جنوب استان محسوب می‌شود، با اخذ مجوزهای نهایی از سازمان ملی استاندارد، به آغاز رسمی فعالیت‌های خود نزدیک شد و هم‌چنین قدم‌های بسیار خوبی در راستای راه‌اندازی آزمایشگاه‌های مربوط به تست آجر و کنترل کیفی مواد غذایی در شهرستان، برداشته شد.

وی ادامه داد: طی ماه گذشته، برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری جلسات و سمینارهای تخصصی برای شرکت‌های عضو، صورت گرفت که برخی از آنها که شامل حوزه‌های قوانین راه‌اندازی یک بنگاه اقتصادی، آشنایی با مفاهیم و اصطلاحات حسابداری، مدیریت مالی، تنظیم BP یا طرح تجاری و بازاریابی است که به صورت اجباری برای اعضا برگزار می‌شود.

مدیر مرکز رشد فناوری گناباد ادامه داد: با هدف توانمندسازی شرکت‌های پذیرش شده برای رقابت هر چه بهتر، سه روز در هفته مشاوران متخصص در حوزه‌های مختلف در مرکز حضور دارند که متقاضیان می‌توانند از کمک‌های آنان بهره ببرند و علاوه بر آن به طور ماهانه جلساتی با حضور تمام اعضا برگزار می‌شود که در آن به بررسی موانع و مشکلات موجود پرداخته می‌شود.

عربشاهی در مورد تلاش‌هایی که در راه حذف مراحل اداری موجود صورت می‌گیرد، گفت: تسهیلات مراحل رشد و پیش‌رشد که تاکنون از طریق پارک علم و فناوری استان پرداخت می‌شد، از حدود یک ماه پیش، این امکان فراهم شده است که مستقیماً توسط خود مرکز پرداخت شود و این با توجه به برگزار شدن داوری‌ها در خود شهرستان، تا حد قابل قبولی، در وقت صرفه‌جویی می‌کند.

مدیر مرکز رشد فناوری گناباد در بخش دیگری از سخنان خود به اساسنامه مرکز رشد اشاره کرد و گفت: اصلاحات لازم در اساسنامه مرکز رشد فرهنگی انجام گرفته و اکنون این مرکز آماده پذیرش طرح‌های فرهنگی دارای شرایط لازم است.

وی از برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری همایش تجلیل از فعالان علمی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان با حضور فرزند مرحوم پروفسور حسابی خبر داد و افزود: هدف از برگزاری این مراسم که در شهریورماه برگزار می‌شود، ایجاد یک شبکه ارتباطی بین نخبگان و فعالیت حوزه‌های مختلف است تا بتوانیم از توانایی‌های آنان برای رسیدن به توسعه پایدار استفاده کنیم.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول