اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار در خراسان رضوی

آزمایشگاه کنترل کیفی فرآورده‌های نفتی راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: مدیر آزمایشگاه کنترل کیفی فرآورده‌های نفتی سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان‌رضوی، گفت: آزمایشگاه کنترل کیفی فرآورده‌های نفتی با هدف حفظ سرمایه‌های ملی کشور در مدت 20 روز تجهیز و راه‌اندازی شد.

آزمایشگاه کنترل کیفی فرآورده‌های نفتی راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان‌رضوی، سعید احمدزاده، اظهار کرد: ساماندهی، تسهیل و سالم‌سازی موضوع صادرات و ترانزیت فرآورده‌های نفتی از استان‌های شرقی کشور و برطرف کردن دغدغه مسئولان دستگاه‌های مربوطه استان مبنی بر طولانی شدن انجام آزمایشات و ارسال پاسخ آزمون به گمرکات به منظور اقدامات کنترلی برای جلوگیری از قاچاق فرآورده‌های نفتی یارانه‌دار را از دیگر اهداف این اقدام ذکر کرد.

وی ادامه داد: هدف دیگر راه‌اندازی این آزمایشگاه کاهش مدت زمان تجمع تانکرهای حامل مواد سوختنی در مبادی خروجی کشور با توجه به خطرات احتمالی و زیان‌های مالی در بخش حمل و نقل است.

مدیر آزمایشگاه کنترل کیفی فرآورده‌های نفتی سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان‌رضوی تصریح کرد: این اقدام با نظر به ظرفیت بالای کشور در زمینه منابع و مشتقات نفتی برای صادرات که تاکنون بیش از 600 نوع آن شناسایی شده، برای نخستین‌بار در استان انجام گرفته است.

احمدزاده با اشاره به صرف زمان طولانی به منظور انجام آزمایشات مربوطه در خارج از استان، اظهار داشت: راه‌اندازی این آزمایشگاه در خراسان‌رضوی علاوه بر صرفه‌جویی زمان، سبب جلوگیری از قاچاق فرآورده‌های نفتی از طریق مرزهای استان و عرضه سوخت با کیفیت پایین به کشورهای همسایه می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: سرمایه‌گذاری بالا برای خرید تمام تجهیزات لازم از شرکت‌های سازنده معتبر اروپایی با توجه به تحریم‌های نفتی، تشکیل کمیته کارشناسی از متخصصان فنی با نظارت سازمان همیاری شهرداریهای استان، دریافت مجوز تایید صلاحیت از اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان، دریافت گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه همکار از اداره استاندارد ملی و گمرک ایران از جمله اقدامات انجام گرفته برای تاسیس این آزمایشگاه است.

مدیر آزمایشگاه کنترل کیفی فرآورده‌های نفتی سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: این آزمایشگاه قابلیت انجام تمام آزمایشات مورد نیاز برای تشخیص فرآورده‌های یارانه‌دار در فرآورده‌های نفتی صادراتی و ترانزیتی نظیر انواع بنزین، نفت گاز، نفت سفید، نفت کوره، مکمل‌های سوخت سبک، حلال‌های صنعتی، مشتقات سبک و سنگین هیدروکربوری و خانواده روغن‌ها همچون روغن پایه، هیدرولیک، موتور، دنده و  غیره را دارد و پاسخ آزمون‌های مربوطه را در مدت 24 ساعت ارائه می‌کند.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول