اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی:

17 آزمایشگاه کیفیت آب آذربایجان‌غربی را کنترل می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: 17 آزمایشگاه کنترل کیفی، آب شرب آذربایجان‌غربی را آزمایش می‌کنند.

17 آزمایشگاه کیفیت آب آذربایجان‌غربی را کنترل می‌کند

مجید آقازاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: از 17 آزمایشگاه کنترل کیفی آب شرب آذربایجان‌غربی 16 آزمایشگاه ثابت و یک آزمایشگاه سیار هستند که بحث کنترل کیفیت آب را عهده‌دار هستند.

وی با اشاره به وجود 10 تصفیه‌خانه آب در استان، تصریح کرد: این تصفیه‌خانه‌ها منابع سطحی آب را تصفیه و وارد مدار بهره‌برداری می‌کنند.

آقازاده با اشاره به مدیریت آذربایجان‌غربی در بحث کنترل کیفی، افزود: این شرکت در سال‌های متمادی در بحث کنترل کیفی رتبه‌های برتر کشور را دارد و در تلاش برای نگهداری و حفظ این جایگاه هستیم.

وی اعلام کرد: در تلاش برای اخذ گواهی نامه 17024 (گواهی‌نامه قابل استناد در کشورهای پیشرفته جهان در بحث کنترل کیفی آب) هستیم.

آقازاده با اشاره به تغییر نسبت آب زیرزمینی به آب‌های سطحی، گفت: برداشت آب‌های زیرزمینی از 75 درصد به 55 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه برداشت‌ها از آب‌های زیرزمینی جای خود را به برداشت آب‌های سطحی داده است، اظهار داشت: میزان برداشت آب‌های سطحی به زیرزمینی در استان 45 به 55 درصد است و این در حالی است که 20 درصد بیشتر از ظرفیت منابع آب‌های سطحی استفاده می‌کنیم.

آقازاده با اشاره به نظارت‌های ویژه در زمینه کنترل کیفی آب، ادامه داد: معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان ناظر بر موارد کنترل کیفی این شرکت است و ادعا داریم آب شرب استان از نظر کیفی در سطح مطلوبی قرار دارد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول