اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر:

ملایر یکی از آزمایشگاه‌های فعال سنجش آلودگی همدان را دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر گفت: ملایر یکی از آزمایشگاه‌های فعال را در زمینه سنجش آلودگی در سطح استان همدان دارد.

ملایر یکی از آزمایشگاه‌های فعال سنجش آلودگی همدان را دارد

مهدی صفی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با بیان اینکه واحدهای تولیدی و صنعتی امروزه یکی از بزرگ‌ترین منابع آلودگی هوا و محیط زیست در دنیا و کشور ما هستند، اظهار داشت: امروزه شهرهای کوچک و حتی برخی روستاها نیز از این امر مستثنی نیستند.

وی با بیان اینکه شهرستان ملایر نیز دارای تعداد زیادی واحدهای صنعتی و کارخانه‌های کشمش است، گفت: در چند سال گذشته کارخانه‌های کشمش به عنوان یکی از آلوده کننده‌ترین واحدها بوده که پسماندهای آن باعث آلودگی محیط زیست در شهرستان بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر عنوان داشت: همچنین یکی از واحدهای بزرگ آلاینده در شهرستان واحدهای سیلیس‌کوبی ازندریان بود که در سال گذشته بسیاری از آنها به خاطر آلودگی پلمب شد.

وی افزود: امسال بر اساس آنالیزهای انجام شده این موارد به حداقل رسیده است و این نشان از دقت و پیگیری صاحبان کارخانه‌ها به محیط زیست بوده است.

صفی‌خانی ادامه داد: با برنامه‌ریزی و حضور کارشناسان محیط زیست به صورت روزانه در برخورد با آلاینده‌های هوا و محیط زیست برنامه‌های زیادی انجام شد که امسال آلودگی محیط زیست در شهرستان به حداقل کاهش پیدا کرده است اما این به این معنی نیست که آلودگی وجود ندارد.

وی ابراز داشت: در طول سال کارشناسان اداره محیط زیست به صورت تصادفی بازدیدهای لازم را به عمل آورده و این واحدها مورد پایش قرار گرفته و به اداره محیط زیست گزارش می‌شود که در صورت نیاز اگر واحد آلاینده آب و تولیدکننده فاضلاب باشد از واحد صنعتی نمونه فاضلاب گرفته می‌شود تا مقدار آلودگی مشخص شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر تصریح کرد: در همین راستا اگر واحد تولیدی آلاینده هوا باشد سنجش میزان آلایند‌گی از آن به عمل می‌آید و در راستای پلمب و برخورد با آلودگی جلسه تشکیل می‌شود و در آخر هر فصل جمع‌بندی و به عنوان واحدهای آلاینده به استان برای رسیدگی معرفی صورت می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: شهرستان ملایر یکی از آزمایشگاه‌های فعال را در زمینه سنجش آلودگی در سطح استان همدان دارد.

صفی‌خانی اظهار داشت: بیشتر کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی با آزمایشگاه‌های معتمد خارج از شهرستان قرارداد دارند که نداشتن آزمایشگاه معتمد در شهرستان یک ضعف بوده و به یک آزمایشگاه معتمد در شهرستان نیاز است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 40 واحد در شهرستان ملایر با آزمایشگاه‌های معتمد خارج از شهرستان قرارداد دارند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر در ادامه عنوان کرد: اخیراً یک راهکار جدید به واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان ابلاغ شده که در این راستا پایش آنلاین انجام می‌شود و در این طرح واحدها دستگاه‌هایی را که سنجش آلودگی را اندازه‌گیری می‌کنند در محل کارخانه خود نصب کرده و این دستگاه‌ها به عنوان یک سنسور، موارد آلودگی را سنجش کرده و طبق آن به محیط زیست شهرستان اعلام می‌شود.

وی تصریح کرد: انتظار ما رعایت بیشتر استانداردهای لازم برای پاکیزگی بیشتر محیط زیست است و برای رسیدن به استانداردهای لازم به برنامه‌های بلندمدت نیاز است.

صفی‌خانی در پایان به ایستگاه پایش آلودگی هوا در شهرستان ملایر اشاره کرد و گفت: این ایستگاه در جنب ثبت احوال و نزدیکی مرکز شهر ملایر واقع شده که 24 ساعته فعال است و گزارش‌های آلودگی شامل اندازه‌گیری گازها و ذرات و... را انجام می‌دهد و از طریق ارتباط از راه دور نیز گزارشات آن در سیستم اداره ثبت می‌شود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول