اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور نماینده ولی قفیه در فارس

دومین درب حرم مطهر امام علی (ع) رونمایی شد

خبرگزاری فارس: با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس و به همت کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و صنعگران و هنرمندان شیرازی، از درب مطهر بارگاه ملکوتی حضرت امام علی (ع) در صحن مطهر حرم احمدبن موسی (ع) شیراز رونمایی شد.

دومین درب حرم مطهر امام علی (ع) رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی امام جمعه شیراز ظهر امروز در مراسم رونمایی از درب حرم مطهر حضرت علی (ع) که به همت کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و صنعتگران و هنرمندان شیرازی، در صحن مطهر حرم احمدبن موسی (ع) شیراز رونمایی شد اظهار داشت: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران، هنرمندان متعهد و دیندار کشور به ویژه استان فارس، در عرصه‌های مختلف علمی و مذهبی حضوری فعال داشته و در ساخت درب‌ها و ضریح مطهر امامان واجب‌التکریم خدمات ارزنده‌ای نشان داده‌اند.

ایمانی خاطرنشان کرد: انسان خودساخته صدقاتی در زندگی ارائه می‌کند که یکی از آن‌ها صدقات جاریه تحول معنوی و علمی دانشمندان ایرانی است.

وی با اشاره به اینکه با معرفی شیراز به عنوان سومین حرم مطهر اهل بیت (ع) از سوی مقام معظم رهبری، شاهد تحول چشم‌گیری در عرصه‌های مختلف معنوی، مذهبی و فرهنگی بوده‌ایم افزود: با اجرایی شدن این طرح، پیوند جامعه با حرم مطهر احمدبن موسی (ع) افرایش یافته است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: گرایش اعتقادی و معنوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به احداث درب مطهر حضرت علی (ع) دستاورد بزرگی بوده و اثر آن در جامعه ماندگار و همیشگی است.

ایمانی ادامه داد: از دستاوردهای مهم دانشمندان ایرانی در زمینه پزشکی، جراحی جنین بیرون از رحم و بازگرداندن مجدد آن به رحم مادر است.

وی از روند ساخت درب‌های چهار امام در قبرستان بقیع خبر داد و افزود: با تلاش‌های انجام شده درب‌های مطهر امامان احداث و به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

معاون پشتیبانی عتبات عالیات فارس نیز در حاشیه رونمایی از درب حرم مطهر حضرت علی (ع) گفت: در این درب مطهر از گره‌چینی، درودگری، قلم زنی، معرق و نقاشی روی چوب  استفاده شده و در مدت یک سال ساخته شده است.

محمد شجاعی خاطرنشان کرد: در احداث این درب مطهر از سه درودگر، دو نقاش و شش قلم‌زن و معرق‌کار استفاده شده است.

وی اضافه کرد: درب این حرم مطهر از سمت ضریح و رو به قبله نصب و به حدیث پیامبر (ص) مزین شده است.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول