اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امیرالمؤمنین(ع):

فرهنگ سخنان امام علی(ع) چاپ می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امیرالمؤمنین(ع) از چاپ فرهنگ سخنان امام علی(ع) در سال جاری خبر داد.

فرهنگ سخنان امام علی(ع) چاپ می‌شود

حجت‌الاسلام محمدمهدی دشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به تاسیس موسسه فرهنگی تحقیقاتی امیرالمؤمنین(ع) در سال 67 اظهار کرد: این مؤسسه در زمینه ترویج مفاهیم نهج‌البلاغه و روایت اهل‌بیت(ع) فعالیت می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: فعالیت مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) با معجم‌نویسی نهج‌البلاغه آغاز شد و سپس مجموعه 19 جلدی آشنایی با نهج‌البلاغه به چاپ رسید.

مسئول مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امیرالمومنین(ع) با اشاره به اهمیت تدوین فرهنگ نهج‌البلاغه گفت: فرهنگ نهج‌البلاغه مجموعه و ابزاری است که هر محقق برای تحقیق در زمینه نهج‌البلاغه به آن نیاز دارد.

وی تدوین مجموعه نهج‌الحیات را از دیگر فعالیت‌های مؤسسه تحقیقاتی امیرالمؤمنین(ع) ذکر کرد و افزود: این مجموعه شامل فرهنگ سخنان پیامبران الهی و امامان است.

دشتی با اشاره به چاپ پنج جلد از مجموعه نهج‌الحیات گفت: تاکنون فرهنگ سخنان پیامبران الهی، پیامبر اکرم(ص)، فاطمه زهرا(س)، امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و امام زمان(عج) چاپ شده است.

وی عنوان داشت: تدوین فرهنگ سخنان امام رضا(ع) و فرهنگ سخنان امام سجاد(ع) از دیگر آثار در حال تولید مؤسسه تحقیقاتی امیرالمؤمنین(ع) است.

مسئول مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امیرالمؤمنین(ع) از چاپ فرهنگ سخنان امام علی(ع) در سال جاری خبر داد و افزود: فرهنگ سخنان پیامبران و ائمه اطهار(ع) دارای فهرست موضوعی بوده و مطالب آن از 500 منبع شیعه و سنی جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به دیگر ویژگی‌های فرهنگ سخنان امامان گفت: مطالب این کتاب به صورت دسته‌بندی شده مطرح و همچنین توضیح مختصری از هر حدیث ارائه می‌شود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول