اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

همایش بررسی سیمای امام علی(ع) در پلدختر برگزار شد

خبرگزاری فارس: نخستین همایش پژوهشی بررسی سیمای امام علی(ع) در ادبیات فارسی با حضور امام جمعه و رئیس اداره ارشاد پلدختر و جمعی از شاعران و نویسندگان استان لرستان و شهرستان پلدختر برگزار شد.

همایش بررسی سیمای امام علی(ع) در پلدختر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، امام جمعه پلدختر ظهر امروز در همایش بررسی سیمای امام علی(ع) در پلدختر گفت: حضرت علی(ع) یکی از شخصیت‌های جامع نظام هستی است که شناخت مقام والای حضرت علی(ع) و شناساندن آن حضرت، جز برای امامان معصوم مقدور نیست، زیرا این امام همام مورد ستایش خداوند متعال و پیامبر عظیم‌الشأن اسلام و دیگر شخصیت‌های بزرگ تاریخ قرار گرفته است.

علی‌محمد لروند افزود: کسب شناخت و معرفت نسبت به شخصیت آن امام معصوم(ع) یک فریضه است و نباید در انجام آن غفلت روا دارند و یکی از ویژگی‌های حضرت امام علی(ع) عدالت‌خواهی و عدالت‌گستری است که شخصیت‌های بزرگی مثل جورج جورداق مسیحی در کتاب «صوت‌العدالةالانسانیه» او را فریاد عدالت انسانی در تاریخ معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه نام مبارک حضرت علی(ع) تداعی کننده همه خوبی‌ها و آرزوها و صفات خوب است که انسان آرزویش را دارد، گفت: حضرت امیر هدیه آسمان و رسول اکرم بر زمین و بشریت است و خطاب به هنرمندان جوان می‌گویم که بهتر است، ما نیز تلاش کنیم این توفیق را به دست بیاوریم که در خدمت این خاندان باشیم.

لروند یکی از بزرگ‌ترین کسانی را که خدمتی بلند به ساحت امام علی(ع) کرده است، علامه امینی دانست و عنوان کرد: علامه امینی با کتاب الغدیر خود حضرت علی(ع) را به کشورهای دیگر شناساند.

امام جمعه پلدختر گفت: استاد شهریار یکی از شاعران ایرانی بود که با سرودن (علی ای همای رحمت) به مقام و منزلت بالایی دست یافت، بنابراین شاعران و اهالی قلم باید با آثار ناب در تبیین این امام بزرگوار برای نسل جوان بیشتر تلاش کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد پلدختر گفت: گاهی در شعر شاعران نکاتی را می‌بینیم که تقریباً همه‌ آنها براساس باور و اعتقاد شاعر و براساس صفای دل آنها سروده شده است.

غلامرضا محمودی افزود: جایگاه حضرت علی(ع) در شخصیت جامع و بی‌بدیل مولای متقیان علی(ع) در جهان اسلام موجب شده است، ارادت قلبی نسبت به این امام همام شیوه و راه و رسم قاطبه مسلمانان اعم از شیعه و اهل تسنن باشد.

وی با بیان اینکه این همایش به عنوان نخستین قدم در راستای بررسی سیمای امام علی(ع) در آیینه ادبیات و شعر است، گفت: شناسایی جنبه‌های گوناگون شخصیتی امام علی(ع)، توجه بیشتر به مسائل مذهبی در ادبیات و شعر از اهداف برگزاری این همایش  است.

محمودی افزود: براساس فراخوان 20 مقاله از سراسر استان به دبیرخانه همایش ارسال شد و پس از داوری پنج مقاله منتخب و برگزیده و به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

در ادامه همایش مقالات دکتر رضایی نورآبادی، بهادر غلامی و نورالدین بازگیر به عنوان برگزیده معرفی و با اهدای هدایایی از مقالات برگزیده و منتخب تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول