اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

متقاضیان کارآفرین جدید جایگزین منصرفین می‌شوند

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: متقاضیان جدید حوزه اشتغال و کارآفرینی جایگزین منصرفین طرح‌های اشتغالزایی می‌شوند که در هر مرحله‌ای از انجام کار و به دلایل مختلف از ادامه کار انصراف داده‌اند.

متقاضیان کارآفرین جدید جایگزین منصرفین می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری صبح امروز در جلسه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اردبیل اظهار داشت: در این زمینه اگر متقاضی واقعی وجود داشت حتی با تغییر کاربری بانک‌ها موظف هستند نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کرده تا کارآفرینان جدید بتوانند با اقدام مثبت خود هم به عرصه کار و تولید رونق داده و هم بازپرداخت تسهیلات بانکی را در اولویت قرار دهند.

وی با اشاره به نیمه کاره و به حال خود رها شدن سوله‌های متعدد در شهرک صنعتی، بیان داشت: ضرورت دارد تمامی اراضی واگذار شده به متقاضیانی که چندین سال است بلاتکلیف رها شده از آنها باز پس گرفته شده و به متقاضیان واقعی واگذار شود.

صابری گفت: جای تاسف است که متقاضی بیش از 15 سال است زمین مورد نیاز را تحویل گرفته و کار خاصی انجام نداده به طوری که امروز این اراضی به انبار و زباله‌دان‌هایی تبدیل شده‌اند که هیچ کارایی مثبت در امر تولید به همراه ندارند.

استاندار اردبیل همچنین با تاکید بر پرداخت مانده تسهیلات بنگاه های زودبازده به مبلغ 119 میلیارد ریال توسط بانک‌های عامل تصریح کرد: بانک‌ها با بهانه قراردادن عدم تعادل منابع و مصارف از پرداخت تسهیلات طفره می‌روند، در حالی که ضرورت دارد بانک‌های عامل در حد توان و متناسب با شرایط خود در پرداخت این تسهیلات پیشگام شوند.

این مسئول در ادامه پیشنهاد کرد تمام طرح‌های زیر مجموعه بخش کشاورزی که پرونده آنها در بانک‌های متعدد بلاتکلیف مانده جمع‌آوری شده و با ارجاع به بانک کشاورزی و مصوب شدن در کار گروه توسعه بخش از محل تسهیلات اختصاص یافته به بخش کشاورزی پرداخت شود.

وی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان،مدیرکل کار تعاون و رفاه اجتماعی به همراه مدیر بانک کشاورزی استان اردبیل را موظف کرد این گونه طرح‌ها را احصاء کرده و در اولویت بررسی و معرفی به بانک برای پرداخت از محل تسهیلات بخش کشاورزی قرار دهند.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به بالا بودن نرخ سود بانکی اشاره کرد و گفت: ما بیشتر تمایل داریم کارآفرینان برای تامین منابع خرید مواد اولیه در قالب مجموعه‌های تعاونی بدون تکیه بر بانک‌ها اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه تعدادی از مدیران عامل بانک‌های استان نیز علت اصلی پرداخت نشدن مانده تسهیلات بنگاه‌های زود بازده را نبود منابع مشخص و ظرفیت‌‌سنجی‌های نامناسب در گذشته اعلام کرده و افزودند: منابع ما اگر به میزان 4 هزار میلیارد تومان باشد مصارف ما در طی سال به بیش از 5 هزار میلیارد تومان رسیده که این امر نشان از عدم تعادل در این حوزه است که در این شرایط که بانک‌ها موظف هستند تسهیلات تکلیفی متعددی را پرداخت کنند امکان پاسخگویی به نیازهای جدید میسر نیست.

در این جلسه اعضای کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اردبیل با پرداخت 150 میلیون تومان تسهیلات از محل بانک صنعت و معدن به شرکت آرتاپروفیل پاسارگاد واحد تولید کننده MDF و همچنین پرداخت تسهیلات به شرکت تعاونی آرتاکابل اردبیل موافقت کردند.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول