اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران:

محتوای آموزشی دانشگاه‌ها باید کارآفرین باشد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌نور مازندران گفت: محتوای آموزشی دانشگاه‌ها باید کارآفرین باشد.

محتوای آموزشی دانشگاه‌ها باید کارآفرین باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، صادقعلی موحدمنش عصر امروز در جمع خبرنگاران در نشستی خبری بیان داشت: توسعه کشاورزی براساس بیوتکنولوژی، توسعه صنعتی براساس نانوتکنولوژی و توسعه بخش خدمات و گردشگری باید بر اساس فناوری آی تی استوار شود.

وی تصریح کرد: نسل سوم دانشگاه‌ها با تشکیل مثلثی طلایی با اضلاع آموزشی، پژوهشی و کارآفرینی رویکرد و ظرفیت جدیدی را تعریف کرده است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان مازندران با بیان این مطلب که نسل اول دانشگاه آموزشی بود، افزود: نسل دوم دانشگاه رویکرد آموزشی و پژوهشی داشت.

موحدمنش با اشاره به تعالی نسل سوم دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه‌های هزاره سوم رسالتی آموزشی، پژوهشی و کارآفرینی دارند.

موحدمنش با بیان اینکه ما در استان با تبیین این رویکرد در یک بازه زمانی 10 ساله برنامه‌هایی را تعریف کرده‌ایم، اظهار داشت: در دستیابی به این افق هم‌پیوندی دانشگاه با بخش صنعتی و خصوصی و تشکیل مثلث طلایی دولت، دانشگاه و بخش خصوصی بسیار با اهمیت و ضروری است.

* کارآفرینی هوشیارانه

موحدمنش تصریح کرد: در آغاز این حرکت و برای چابکی و شتاب باید وابستگی به دولت را به حداقل رساند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان مازندران در تعریف کارآفرینی هوشیارانه اظهار داشت: این نوع از کارآفرینی تکامل یافته، درحقیقت به دنبال خلق فرصت‌های جدیدی است که تاکنون راجع به آن تفکری ارائه نشده است.

موحدمنش با اشاره به اینکه دانشگاه باید کارآفرین باشد، گفت: این رویکرد از ضرورت جامعه و شرایط زمانی حاکم بر آن نشات می‌گیرد. 

* محتوای آموزشی دانشگاه باید کارآفرین باشد

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان مازندران افزود: محتوای آموزشی دانشگاه هم باید کارآفرین باشد.

موحدمنش تصریح کرد: خروجی دانشگاه نیز باید دانش‌آموختگانی کارآفرین و کارآفرینان هوشیار و هوشمند باشند.

موحدمنش با بیان اینکه عصر حاضر عصر انفجار دانش و اطلاعات است، اظهار داشت: از ویژگی‌های این دوره این است که در هر روز هزاران صفحه اینترنتی به دانش بشری اضافه می‌شود.

وی افزود: عصری که در هر روز صدها مقاله علمی در مباحث مختلف علوم در فضای سایبری نوشته می‌شود و سرعت تحولات فناوری و خلق و ابطال‌پذیری پارادایم‌ها بسیار بالاست.

* تجاری سازی علوم و دانش

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان مازندران با اشاره به اینکه دانشگاه باید با توجه به این تحولات و ضرورت جامعه، مدل جدیدی را خلق کند، اظهار داشت: در هزاره سوم باید به سمت تجاری سازی علوم و دانش و ایجاد فناوری‌های نوین مبتنی بر اقتصاد دانش‌بنیان حرکت کرد.

موحدمنش اضافه کرد: کارآفرینی هوشمندانه با کمک اساتید دانشگاه‌ها و دانش‌آموختگان رشد و نمو می‌یابد.

وی تصریح کرد: دانشجوی این عصر نیز باید یک برداشت متعالی از کارآفرینی داشته باشد.

رئیس دانشگاه پیام نوراستان مازندران افزود: کارآفرینی که با هوشیاری و هوشمندی و با اتکاء به توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها به دنبال کشف فرصت‌های جدید و تبدیل آنها به زمینه‌های اقتصادی مبتنی  بر ارائه کالا و خدمات جدید به جامعه است.

* مصمم به کار علمی طی 10 سال آینده

موحدمنش تصریح کرد: ما مصمم هستیم طی 10 سال آینده به پشتوانه بخش خصوصی و اتاق بازرگانی، صنایع و معادن بر اساس یک روش و متد جدید علمی کار کنیم.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان مازندران با اشاره به اینکه با درایت رهبر فرزانه انقلاب و ابلاغیه اصل 44 قانون اساسی این فضا بوجود آمده است، اظهار داشت: شکوفایی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بخش خصوصی در این فضای جدید می‌تواند پیشگامی‌ها  آنها را به اثبات برساند.

* نخبگان کمک کار و مشاور بخش خصوصی

موحدمنش خاطرنشان کرد: دانشگاهیان و نخبگان نیز به دنبال زمینه‌ای باشند تا به عنوان کمک کار و مشاور بخش خصوصی، آخرین دانش، اطلاعات و دستاوردهای علمی به ثبت رسیده را در اختیار آنها قرار دهند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان مازندران نتایج این پیوستگی و همکاری را دستیابی به افقی دانست که در آن توسعه کشاورزی مبتنی بر فناوری بیوتکنولوژی، توسعه صنعتی مبتنی بر فناوری نانو، توسعه بخش خدماتی و گردشگری مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته آی تی استوار است.

انتهای‌پیام/ی10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول