اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

تخریب نمایشگاه بین‌المللی اصفهان 24 ساعته میسر است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در کمیسیون ماده ۱۰۰ حکم تخریب ساختمان فعلی نمایشگاه بین‌المللی اصفهان صادر شده است، گفت: اجرای این حکم برای شهرداری طی 24 ساعت میسر است.

تخریب نمایشگاه بین‌المللی اصفهان 24 ساعته میسر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس حاج‌رسولیها در نشست مطبوعاتی خود با بیان اینکه در سال جاری بودجه شهرداری و سازمان‌های وابسته 3 هزار میلیارد تومان است، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تاکنون 100 درصد این بودجه محقق شده است و 900 طرح عمرانی و خدماتی تا پایان سال 91 در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های این کلانشهر در قالب مباحث کارشناسی بر اساس برنامه‌ اجرا می‌شود، افزود: احداث زیرگذرها و روگذرها پس از مطالعه کارشناسی از سوی مشاوران با تجربه انجام می‌شود.

خطوط مترو اصفهان 10 سال پشتوانه کارشناسی دارد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در پاسخ به این سئوال که تا چه اندازه از وجود کارشناسان در طرح‌های عمرانی شهری بهره می‌گیرید، گفت: تمامی پروژه‌های شهر اصفهان سابقه کارشناسی دارند و هیچ طرحی در شهر بدون نظرات متخصصان اجرا نشده است.

وی ادامه داد: به طور مثال طرح احیای میدان امام علی (ع) پس از مطالعات لازم به تصویب کمیسیون ماده پنج و سازمان میراث فرهنگی رسید و رینگ سوم ترافیکی در شورای ترافیک و در مراجع قانونی بررسی شد.

حاج‌رسولیها در واکنش به این سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا مترو اصفهان نیز با پشتوانه کار کارشناسی صورت می‌گیرد، پاسخ داد: تمامی طرح‌های شهر با پشتوانه کارشناسی و تخصصی به مرحله اجرا می‌رسند و 10 سال کار کارشناسی پشتوانه مترو اصفهان است.

حکم تخریب نمایشگاه فعلی صادر شده است/اجرای حکم 24 ساعت زمان نیاز دارد

وی با در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد مکان فعلی نمایشگاه بین‌المللی اصفهان و موضع شورای شهر نسبت به این موضوع، گفت: مکان نمایشگاه بین‌المللی زیبنده این کلان شهر نیست و در کمیسیون ماده 100 حکم تخریب ساختمان نمایشگاه صادر شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه مسئولان نمایشگاه حاضر نیستند عوارض ساخت برای احداث نمایشگاه جدید را بپردازند، تصریح کرد: شهرداری می‌تواند طی 24 ساعت نمایشگاه فعلی را تخریب کند اما به دلیل عدم جانمایی مشخص برای نمایشگاه بعدی این کار تاکنون صورت نگرفته است و من از خبرنگاران می‌خواهم ابعاد این موضوع را بررسی کنند.

وی با اشاره به اینکه جانمایی سوله‌هایی با این وضعیت در کنار پل تاریخی شهرستان و میراث فرهنگی اصفهان به هیچ وجه به صلاح این شهر نیست، ادامه داد: چرا یونسکو از این نمایشگاه بازدید نمی‌کند.

حاج‌رسولیها اضافه کرد: مسئولان نمایشگاه از شهرداری می‌خواهند به طور رایگان اجازه ساخت را صادر کند که این موضوع امکان پذیر نیست.

شهرداری به دنبال شیخ بهایی دوم است

وی در جواب سئوال خبرنگار دیگری که پرسید شورای شهر و شهرداری چه تدابیری را برای پیدا کردن جایگزینی برای زاینده رود که شور و نشاط را به مردم هدیه می‌داد و اکنون خشک شده است، پیدا کرده‌اند، اظهار کرد: مدیریت شهری برای زنده شدن دوباره زاینده‌رود به دنبال راهکار و یافتن یک شیخ بهایی دیگر است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: هنوز برنامه‌ای برای یافتن جایگزین زاینده‌رود تدوین نشده که باید تدابیری اندیشه شود که این مهم در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.

حاج‌رسولیها خطاب به مردم گفت: بحران آب همچنان در صدر مشکلات مردم اصفهان است، بنابراین شهروندان باید بیشتر به صرفه جویی توجه کنند.

دادستان اصفهان در زمین خواری‌های محمود آباد ورود پیدا کرده است

وی در مورد پشت پرده‌های زمین خواری شهرک صنعتی محمود آباد اصفهان بیان کرد: اجرای هر طرحی که آلایندگی برای شهر در شعاع 50 کیلومتری به همراه دارد خلاف قانون است، بنابراین توسعه شهرک صنعتی محمود آباد و پالایشگاه ظلم بزرگی به شهر اصفهان است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اصفهان کشش توسعه صنایع را ندارد، گفت: در مورد زمین خواری شهرک محمود آباد این موضوع از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است تا حقوق مردم از بین نرود.

وی تصریح کرد: دادستانی اصفهان در این موضوع ورود پیدا کرده و از یک سری تخلفات نیز تاکنون جلوگیری به عمل آورده است.

حاج‌رسولیها در جواب اینکه آیا شهرداری به دلیل اینکه منافعش در این منطقه به خطر افتاده اقدام به افشاگری زمین خواران کرده است، گفت: منافع شهرداری منافع مردم است و منفعت شهروندان در این منطقه به خطر افتاده بود.

با الحاق بهارستان به اصفهان موافقم

وی در ادامه در ارتباط با الحاق خوراسگان به اصفهان، افزود: در آینده‌ای نزدیک لایحه‌ای از سوی شهرداری برای الحاق خوراسگان به شورای شهر می‌رسد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در مورد الحاق بهارستان به اصفهان نیز اضافه کرد: هر چند اعتقاد به این الحاق داریم اما در حال حاضر این موضوع به دلیل تعدد مخالفان بعید است.

شورای شهر چهارم اصفهان 21 عضو دارد

وی با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر اصفهان در دوره چهارم به 21 نفر ارتقا می‌یابند، یادآور شد: در صورت الحاق خوراسگان به اصفهان تعداد اعضای این شورا به 25 نفر می‌رسد.

حاج‌رسولیها در پایان در مورد آخرین وضعیت احداث مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان، گفت: در حال حاضر این پروژه با بودجه شهرداری در حال اجراست و در سال آینده این طرح به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه به دلیل عملی نشدن تعهدات دولتی بار مالی احداث مرکز همایش‌های این کلان شهر بر دوش شهرداری افتاده است، گفت: احداث این مرکز در اصفهان یک ضرورت برای مباحث اقتصادی شهری است همان گونه محلی برای برگزاری نماز جمعه از واجبات محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول