اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان همدان:

استعدادیابی و کادرسازی انقلاب از اهداف اتحادیه است

خبرگزاری فارس: مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان همدان گفت: استعدادیابی نیروی انسانی از راه تشکیلات و کادرسازی برای انقلاب از جمله اهداف پیش روی اتحادیه به شمار می‌رود.

استعدادیابی و کادرسازی انقلاب از اهداف اتحادیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مجتبی قمری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تأکید بر لزوم توجه به منویات مقام معظم رهبری اظهار داشت: ایران اسلامی در حال حاضر در یک جنگ نامتقارن و پیچیده اقتصادی و تمام‌عیار قرار دارد که به وسیله جنگ تبلیغاتی و سیاسی دشمنان نیز تقویت می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمن با اعمال تحریم‌های سنگین علیه جمهوری اسلامی در پی ایجاد فتنه‌ای عظیم‌تر از فتنه 88 بود، ادامه داد: رهنمودهای مقام معظم رهبری و هوشیاری مردم مانع از تحقق این توطئه شد که باید به این امر مهم توجه داشت.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان همدان افزود: رهبر فرزانه انقلاب طی سخنرانی‌ها و هشدارهای خود فرمودند که دشمنان ایران اسلامی با استفاده از جنگ اقتصادی در پی رویارویی با انقلاب هستند و باید در این زمینه هوشیار بود.

وی خاطرنشان کرد: توجه به فرامین راهگشای رهبری و برخورداری از بصیرت می‌تواند ما را به سلامت از این پیچ تاریخی عبور داده و دشمنان را به مانند همیشه ناکام بگذارد.

به گفته قمری به منظور تحقق سخنان و خواسته‌های رهبر فرزانه انقلاب باید به سمت کارهای پژوهشی و علمی رفته و در عین حال آگاهی‌بخشی به مردم از وضعیت موجود و توطئه‌های دشمنان در جامعه را در برنامه کاری خود داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تحریم‌های ایران اسلامی برای دشمنان هزینه‌بردار است، گفت: با این وصف باید به این امر اذعان کرد که تحریم‌های نظام سلطه علیه ایران کوتاه‌مدت خواهد بود و به همین دلیل باید به مانند همیشه مقاومت کرده و توطئه‌های آنها را نقش بر آب کرد.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان همدان از وضعیت به هم ریخته دشمنان خبر داد و افزود: قیام کشورهای آزاده و مسلمان از یک‌سو و وضعیت آشفته اقتصادی کشورهای غربی از سوی دیگر منجر به ایجاد وضعیت پیچیده‌ای برای دشمنان شده که باید این امر نیز مورد توجه باشد.

وی در ادامه به وظایف اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان پرداخت و اظهار داشت: ورود جدی در عرصه علمی و تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد از جمله اهداف پیش روی اتحادیه است که در این راستا برنامه‌های مختلفی را در دستور کار خود دارد.

قمری از برگزاری برنامه همکلاسی آسمانی با هدف سرگذشت‌پژوهی شهدای دانش‌آموز سخن راند و افزود: این مهم با هدف تبیین و ترویج سیره شهدا و ارزش‌های انقلاب اسلامی اجرایی می‌شود.

وی از تشکیل هیئت دانش‌آموزی انصارالمهدی (عج) در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان خبر داد و اظهار داشت: این هیئت به صورت مدرسه‌ای، شهرستانی، استانی و هیئت متمرکز کشوری فعالیت می‌کند که دبیرخانه آن در استان همدان واقع شده و از این منظر برنامه‌های کلان از سوی همدان به دیگر استان‌ها ابلاغ می‌شود.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان همدان در ادامه سخنانش با اشاره به فعالیت قرارگاه دانش‌آموزی در این اتحادیه افزود: ایجاد انسجام بین انجمن‌های اسلامی و اتصال بین خانواده، مدرسه و اتحادیه از جمله وظایف این بخش است.

وی با بیان اینکه هر قرارگاه 12 مدرسه را پوشش می‌دهد، اظهار داشت: این قرارگاه دارای سه ستون اصلی هیئت دانش‌آموزی انصارالمهدی (عج)، خیمه‌های معرفت و مباحث تشکیلاتی با هدف نیروسازی و جریان‌سازی است.

قمری پرداختن به واقعه 30 مهر 57 و قیام دانش‌آموزان همدان در مقابل رژیم شاهنشاهی را یکی از ابعاد جریان‌سازی مدنظر اتحادیه دانست و ادامه داد: با وجودی که ایجادکننده این واقعه استان همدان بوده ولی با گذشت 33 سال از انقلاب از آن غافل شده بودیم تا اینکه سال گذشته با بررسی و تحقیق متوجه نقش حائز اهمیت استان در این اتفاق عظیم شدیم.

وی تأکید کرد: در همین راستا ستاد 30 مهر در همدان تشکیل شد که در نظر داریم برای بزرگداشت این سالروز مهم در سال جاری، زمانی را برای شرفیابی به محضر رهبر فرزانه انقلاب مهیا کنیم و از رهنمودهای حکیمانه ایشان بهره بگیریم.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان همدان گفت: همچنین در نظر داریم هفته استقبال از 30 مهر را در سطح استان داشته باشیم و برنامه‌هایی را در این مدت اجرایی کنیم.

وی در ادامه سخنانش مهمترین عامل در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی را نیروی انسانی خواند و اظهار داشت: استعدادیابی نیروی انسانی از راه تشکیلات و کادرسازی برای انقلاب از جمله اهداف پیش روی اتحادیه به شمار می‌رود.

قمری پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی را از اهداف اتحادیه برشمرد و گفت: توجه به تربیت عقلانی، اخلاقی و قانونی اعضا نیز در دستور کار اتحادیه قرار دارد.

وی در پایان سخنانش از انتخاب اتحادیه انجمن‌های اسلامی بخش خواهران همدان به عنوان قرارگاه برتر کشوری در جشنواره ستارگان سال گذشته خبر داد.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول