اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه قدس گیلان:

تفکر انقلابی امام در جهان فراگیر شده است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: تفکر انقلابی امام راحل در جهان فراگیر شده است.

تفکر انقلابی امام در جهان فراگیر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هامون محمدی عصر امروز در جمع زنان بسیجی گیلان با اشاره به نقش زنان سلحشور در تربیت فرزندان مومن و انقلابی اظهار کرد: زنان کشور در روزهای نخست انقلاب جلوتر از مردان در صحنه بودند و در جنگ تحمیلی با وجود اینکه در خط مقدم حضور نداشتند از پشتیبانی رزمندگان اسلام غافل نبودند.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ جنگ کشور زنان شجاع اعمالی را انجام دادند که مردان شجاع نیز جرات انجام آن را نداشتند، افزود: مادری را می‌شناسم که با بردباری تمام در فاصله دو روز متوالی خبر شهادت دو فرزندش را دریافت کرد.

این مسئول حضور زنان در بیشتر تظاهرات‌ها و راهپیمایی‌ها را بر سرنوشت کشور تاثیرگذار دانست و بیان کرد: حضور زنان همواره در عرصه‌های مختلف تعیین کننده بوده است.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در بدو انقلاب دختران خود را به دانشگاه فرستادند، تصریح کرد: امام راحل معتقد بودند که زنان برای حضور در اجتماع باید تحصیلات داشته باشند و امروزه به وضوح می‌بینیم که درصد زنان تحصیل‌کرده کشور بیشتر از آمار مردان است.

محمدی افزود: امروز کشور ایران تاثیرگذارترین کشور در منطقه و جهان شده و این امر به خاطر فراگیر شدن اندیشه‌ها و تفکرات انقلابی امام راحل بوده است.

وی فراگیری تفکر انقلابی و بسیجی امام خمینی (ره) را موجب این دانست تا دیگر کشورهای مظلوم دیگر زیر بار ظلم و ستم استکبار نمانند و علیه آنها به مبارزه برخیزند.

فرمانده سپاه قدس گیلان تصریح کرد: امروز نمایندگان کشورمان با نمایندگان قلدرترین کشورها بر سر یک میز به مذاکره می‌نشینند که این خود افتخاری بزرگ برای ماست زیرا در گذشته حاکمان حتی از مذاکره با کشورهای اروپایی هراس داشتند.

وی با تصریح بر اینکه زنان ایران الگوهایی مانند شهیده "ناهید فاتحی کرجو" دارند، خاطرنشان کرد: ایمان و اعتقاد این دختر شهیده او را امروز تبدیل به الگو و اسوه کرده است.

به گفته محمدی امروز دشمن از هر زمان دیگری به خاطر شکست‌های مکررش وقیح‌تر از گذشته شده است و دشمن در سوریه از انجام هیچ جنایتی ابا ندارد.

وی از مسئولان خواست در کنار پرداختن به مسئولیت‌های بر زمین مانده شهدا، از مسئولیت‌های اجتماعی خود برای رشد و پیشرفت کشور فرو گذار نکنند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم با اشاره به نهضت زنان اسلامی در کشور گفت: زنان کشور اسلامی همواره و در همه حال آماده دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند.

طاهره کار ایجاد از تجلیل 20 نفر زنان بسیجی فعال در عرصه‌های مختلف بسیج جامعه زنان خبر داد.

به گزارش فارس، امسال شهیده "ناهید فاتحی‌کرجو" به عنوان شهیده زن شاخص سال 91 معرفی شده است.

شهیده فاتحی‌کرجو متولد تیر سال 1344 در شهر سنندج و از خانواده‌ای مومن و اهل تسنن و دوستدار اهل بیت پرورش یافته بود.

این شهیده با آغاز حرکت‌های انقلابی مردم ایران به سیل خروشان انقلابیون می‌پیوندد و با شرکت در راهپیمایی‌ها و تظاهرات‌های ضد طاغوتی در جرگه دختران مبارز کردستان قرار می‌گیرد و سرانجام پس از تعقیب و گریزهای فراوان توسط گروهک کومله به شهادت می‌رسد.

خانواده وی به دلیل آزارها و اذیت‌هایی که از دشمن دیده بودند پیکر پاک وی را به تهران می‌آورند و در بهشت زهرا قطعه 28 ردیف 31 شماره 13 به خاک می‌سپارند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول