اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به عنوان بزرگ‏‌ترین طرح وزارت نیرو اجرا می‏‌شود

انتقال آب از دریای خزر با برآورد هزینه 20 هزار میلیارد ریالی

خبرگزاری فارس: طرح انتقال آب از دریای خزر به کویر مرکزی به عنوان بزرگ‏‌ترین طرح وزارت نیرو با برآورد اعتبارات و تسهیلاتی معادل 20 هزار میلیارد ریال اجرایی می‏‌شود.

انتقال آب از دریای خزر با برآورد هزینه 20 هزار میلیارد ریالی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مسئول اطلاع‏‌رسانی و تبلیغات طرح‏‌های مهر ماندگار استان سمنان ظهر امروز در گفت‏‌وگو با خبرنگاران در این زمینه، اظهار داشت: طرح انتقال آب از دریای خزر به کویر مرکزی در فهرست پروژه‏‌های مهر ماندگار استان سمنان قرار گرفته است.

ایرج کارخائی همچنین از محوطه‏‌سازی و دیوارکشی مجموعه خوابگاه دانشکده بهداشت دامغان با حجم عملیات دیوارکشی 2 هزار و 33 متر و محوطه‏‌سازی 151 هزار و 600 مترمربع و برآورد اعتبارات و تسهیلات 15 میلیارد ریال در راستای اجرای این طرح خبر داد.

وی همچنین به مطالعه بیمارستان 96 تختخوابی گرمسار با حجم عملیات 12 هزار و 180 مترمربع با اعتباراتی معادل 285 میلیارد ریال اشاره کرد.

مسئول اطلاع‏‌رسانی و تبلیغات طرح‏‌های مهر ماندگار استان سمنان در ادامه احداث و تجهیز بیمارستان 64 تختخوابی مهدیشهر با حجم عملیات 8 هزار و 600 مترمربع و با اعتبارات 133 میلیارد و 672 میلیون ریال را از دیگر طرح‏‌های مهر ماندگار سمنان ذکر کرد.

کارخائی از احداث و تجهیز کتابخانه مرکزی سمنان با حجم عملیات 7 هزار مترمربع و اعتبارات 70 میلیارد ریال، احداث سد کالپوش با اعتبارات 400 میلیارد ریال و اجرای تاسیسات فاضلاب شهر سمنان با اعتبارات 273 میلیارد ریال خبر داد.

وی به تکمیل نیروگاه شهید بسطامی شاهرود و نیروگاه قدس سمنان با اعتبارات 7 هزار میلیارد و احداث استادیوم 15 هزار نفری سمنان با حجم عملیات 17 هزار و 500 مترمربع و برآورد اعتبارات 180 میلیارد ریال اشاره کرد.

مسئول اطلاع‏‌رسانی و تبلیغات طرح‏‌های مهر ماندگار استان سمنان از احداث استادیوم 15 هزار نفری شاهرود با حجم عملیات 17 هزار و 500 متر مربع و برآورد اعتبارات 180 میلیارد ریال و تسریع در عملیات آزاد راه حرم تا حرم قطعه قم– گرمسار در محدوده استان به مسافت 30 کیلومتر و اعتباراتی معادل 5 هزار و 142.9 میلیارد ریال خبر داد.

کارخائی افزود: بهسازی قطعه کاهک- عباس‌آباد به مسافت 29 کیلومتر و اعتبارات 200 میلیارد ریال، احداث مجتمع فرهنگی و توانبخشی ایثارگران در سمنان با یک‌هزار مترمربع و اعتبار 70 هزار میلیارد ریال و در شاهرود در 44 هزار مترمربع و اعتبارات 44 هزار میلیارد ریال انجام می‏‌شود.

وی در بخش دیگری از این گفت‏‌وگو از آسفالت راه‏‌های روستاهای بالای 50 خانوار در سطح استان، اجرای 10 هزار طرح محرومیت‏‌زدایی توسط سپاه پاسداران، توسعه ناوگان حمل و نقل روستایی و کسب دانش فنی و تولید داروها و مواد اولیه وارداتی در قالب پروژه‏‌های مهر ماندگار خبر داد.

مسئول اطلاع‏‌رسانی و تبلیغات طرح‏‌های مهر ماندگار استان سمنان به راه‏‌اندازی 15 مرکز هوانوردی عمومی و نهادینه کردن آن در صنعت هوایی کشور، ساخت حداقل 80 هتل و مجتمع گردشگری در کشور که تعدادی در استان سمنان انجام می‏‌پذیرد و گازرسانی به شهرهای جدید و گازرسانی به شهر بیارجمند اشاره کرد.

کارخائی افزود: گازرسانی به یک‌هزار روستای جدید در قالب طرح مهر ماندگار انجام می‏‌شود که به 15 روستا در سطح استان گازرسانی خواهد شد.

وی از اتصال خط لوله گاز به دو نیروگاه قدس سمنان و بسطامی شاهرود خبر داد و تامین اعتبارات و  تسهیلات مورد نیاز به احداث و بهره‏‌برداری شرکت ایران خودروی سمنان که در حال حاضر 80 درصد طرح پیشرفت دارد را یادآور شد.

مسئول اطلاع‏‌رسانی و تبلیغات طرح‏‌های مهر ماندگار استان سمنان گفت: شرکت داروسازی ثنامد در شهرک صنعتی ایوانکی که 60 درصد پیشرفت دارد، واحد صنعت ساختمان نوین خزر مهدیشهر در شهرک صنعتی مهدیشهر که 73 درصد پیشرفت داشته، شرکت صنایع لاستیکی پارمیدا در شهرک صنعتی سمنان که 80 درصد پیشرفت دارد و واحد آریا ترانسفو قدرت در شهرک صنعتی ایوانکی که 72 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، نیز به زودی بهره‏‌برداری می‏‌شود.

انتهای پیام/ی10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول