اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بخشدار مرکزی اسدآباد:

طرح هادی 68 درصد روستاهای مرکزی اسدآباد اجرا شده است

خبرگزاری فارس: معاون بخشدار مرکزی اسدآباد گفت: در کل روستاهای بخش مرکزی اسدآباد طرح هادی تهیه شده و تنها در 68 درصد از روستاها این طرح اجرا شده است.

طرح هادی 68 درصد روستاهای مرکزی اسدآباد اجرا شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، فریدون شیری پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان اسدآباد با بیان اینکه بخش مرکزی اسدآباد با 69 روستا دارای 39 هزار و 943 نفر جمعیت است، اظهار داشت: در این روستاها 32 روستا دارای دهیاری و هشت دهیاری نیز در حال تأسیس است که با این وصف 84 درصد از ساکنین روستاهای بخش مرکزی دارای دهیاری هستند.

وی با بیان اینکه اعتبارات پارسال دهیاری‌های بخش مرکزی 60 میلیون تومان بوده است، افزود: امسال نیز در مرحله نخست 150 میلیون تومان اعتبار به دهیاری‌ها اختصاص داده شده است.

معاون بخشدار مرکزی اسدآباد در ادامه با بیان اینکه در روستاهای بخش مرکزی 202 نفر عضو شوراهای اسلامی فعالیت می‌کنند، افزود: از این تعداد هشت روستا دارای شورای پنج نفره و تعداد 54 روستا دارای شورای سه نفره و هفت روستا فاقد شورا است.

وی گفت: در بخش مرکزی شهرستان اسدآباد 23 روستا بهسازی و برای تمام روستاهای این بخش طرح هادی تهیه و تنها در 68 درصد از این روستاها طرح هادی اجرا شده است.

شیری با اشاره به اینکه پارسال از اعتبارات شهرستان اسدآباد مبلغ 5 میلیارد و 600 میلیون تومان به بخش مرکزی اسدآباد اختصاص یافته است، گفت: امسال این میزان اعتبار در مرحله نخست 7 میلیارد و 500 میلیون تومان است که 745 میلیون تومان آن به بهسازی روستا اختصاص یافته است.

وی همچنین از آسفالت را‌ه‌های روستایی خبر داد و افزود: تمام روستاهای بخش مرکزی به جز 17 کیلومتر راه شوسه روستاهای قمشانه، ملاولی، قراکند، چشمه ولد، سیاه کمر، بور و قنبرآباد دارای راه آسفالته هستند که امسال نیز با اختصاص اعتبار زیرسازی، آسفالت و ایمن‌سازی راه‌های روستایی به مبلغ 668 میلیون تومان روستاهای ملاولی، قراکند، قنبرآباد، ویرائی، قاسم‌آباد و خنداب آسفالت می‌شوند.

معاون بخشدار مرکزی اسدآباد از بهره‌مندی 80 درصد اهالی روستاهای بخش مرکزی از نعمت گاز خبر داد و گفت: هم‌اکنون 38 روستای بخش مرکزی گازرسانی شده، 15 روستا در حال گازرسانی است و برای هفت روستا نیز عقد قرارداد گازرسانی انجام شده است.

وی با بیان اینکه کل روستاهای بخش مرکزی دارای تلفن ثابت و برق‌رسانی است، تصریح کرد: تعداد 69 روستا در این بخش آبرسانی شده که از این تعداد 26 روستا شامل چهار مجتمع آبرسانی از جمله مجتمع جنت‌آباد، قره‌بلاغ، النجه و گنجه و موسی‌آباد آبرسانی شده است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول