اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌های مراسم روز خبرنگار

خبرنگار مغرض سراغ ندارم

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: در استان اردبیل حتی یک مورد خبرنگار مغرض سراغ نداریم و همه بی‌ادعا در این سنگر فعالیت می‌کنند.

خبرنگار مغرض سراغ ندارم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مراسم تجلیل از خبرنگاران که به همت استانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ترتیب یافته بود حاشیه‌هایی را به همراه داشت که بخشی از آن را بازگو می‌کنیم.

 

* در این مراسم بعد از سال‌ها بسیاری از پیشکسوتان عرصه مطبوعات و فعالان توانمند حاضر شده بودند که از جمله آنها می‌توان نادر پرستار، جعفری و همچنین تعدادی از فعالان توزیع و گردانندگان حوزه رسانه و مطبوعات را می‌توانستیم مشاهده کنیم و شاهد حضور آنها در این مراسم باشیم.

 

* خبرنگاران بعد از سال‌ها انتظار شاهد برگزاری یک مراسم آبرومند از سوی مسئولان ارشد استان بودند در حالی که در سال‌های گذشته آیین روز خبرنگار به دلیل برخی ضعف‌ها و نقص‌های خانه مطبوعات همراه با تنش و برخی حرف و حدیث‌ها بود که امسال بسیار کمتر این حاشیه‌ها وجود داشت.

 

* استاندار اردبیل در این مراسم با اعلام اینکه شام آخر نیست بلکه شام‌های دیگری نیز در خدمت خبرنگاران خواهیم بود، اظهار داشت: خیال همه را راحت کنم که بنده تا شهریور سال آینده در منصب استانداری هستم.

 

* در این مراسم با اظهار تاسف اعلام شد که پروفسور خدادوست که قرار است مجموعه چشم پزشکی عظیمی را در سرعین راه‌اندازی کند در کما به سر می‌برد که استاندار از همه خبرنگاران خواست در شب احیا تمام بیماران را به ویژه پروفسور خدادوست را دعا کنند تا سلامتی خود را بازیابد.

 

* استاندار اردبیل همچنین به برخی گله‌مندی‌ها در خصوص مراسم تجلیل شورا و شهرداری اشاره کرد و گفت:‌ به یقین اگر قصوری نیز صورت گرفته است بیشتر از روی فراموشی بوده چرا که شهرداری در 152 رشته شغلی فعالیت می‌کند که در لابلای این مشاغل متعدد فراموشی نیز بخشی از کار است.

 

* در این آیین باشکوه تمام فرمانداران و معاونین استاندار حضور داشتند و استاندار در بسیاری از خطاب‌ها و عتاب‌های خود از فرمانداران و مسئولان خواست تا هوای خبرنگاران و اصحاب رسانه را بیشتر داشته باشند و آنها را یار و همراه خود در عرصه خدمت‌رسانی بدانند.

 

* استاندار اردبیل که همزمان با روز خبرنگار با سرکشی به منزل خبرنگاران مرحوم مسعود ناصر‌آزاد، فیاضی، نیرومند، دوستدار و شهید مصطفی بخشی بازدید کرده بود در این مراسم نیز یاد و خاطره آنها را گرامی داشت و از ادامه‌دهندگان این مسیر خواست تا به وجود چنین شخصیت‌های وارسته افتخار کنند.

 

* استاندار اردبیل همچنین از اصحاب رسانه خواست در قالب یک تشکل تعاونی خواسته‌ها و مطالبات به حق خود را در تمام زمینه‌ها پیگیری کنند و بدون نگرانی از دعواها و اختلاف نظر‌های احتمالی نسبت به احداث مجتمع رسانه‌ای در استان همت کنند.

 

* در این مراسم عده‌ای آتش‌بیار معرکه بدون این که مسئولیتی داشته باشند سعی می‌کردند در این مراسم به تفکر خود میدان‌داری کرده و مدافع حق و حقوق خبرنگاران باشند در حالی که حتی از قرائت نوشته خود ناتوان بوده و تنها با مطرح کردن مسائل حاشیه‌ای سعی کردن وقت ارزشمند خبرنگاران را بگیرند.

 

* بعد از پایان مراسم خبرنگاران که تعداد آنها به حدود 200 نفر می‌رسید با همراهی استاندار، فرماندار و معاونان در نماز‌خانه استانداری در ضیافت افطاری و شام حاضر شدند.

 

* در این مراسم همچنین به صورت نمادین از هفت خبرنگار حوزه‌های مختلف با حضور استاندار اردبیل تجلیل شد و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گزارشی از فعالیت مطبوعات ارائه داد که برخی از ارقام اعتباری اختصاص یافته به خانه مطبوعات تامل برانگیز بود.

 

* به دنبال ارائه این گزارش و اعلام اختصاص 167 میلیون تومان اعتبار از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به خانه مطبوعات این سئوال در ذهن‌ها مطرح شد که خانه مطبوعات استان چه حرکت مثبتی را انجام داده است تا با استفاده از این منابع بتواند پاسخگوی خبرنگارانی باشد که حداقل در یک سال گذشته این مجموعه راکد بوده و هیچ نقش و جایگاهی را نداشته است.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول