اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیجار:

فعالیت خبرنگار در جامعه اسلامی عبادت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بیجار گفت: فعالیت خبرنگاران در نظام اسلامی بسیار مقدس و نوعی عبادت بوده و کوتاهی در انتشار خدمات نظام به مردم گناه غیرقابل بخشش است.

فعالیت خبرنگار در جامعه اسلامی عبادت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حجت‌الاسلام علی مرادی در نشست با خبرنگاران این شهرستان که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، ضمن تبریک این روز اظهار داشت: در آموزه‌های دینی رساندن پیام و خبر از وظایف انسانی ما مسلمانان محسوب می‌شود و چه بسا اگر در گذشته خبررسانی نبود خیلی از وقایع تاریخ اسلام وارونه جلوه می‌شد و یا واقعیت‌های آن وقایع اصلاً از بین می‌رفت. 

وی با اشاره به بیانات شهید مطهری در مورد اطلاع‌رسانی اسرای کربلا، عنوان کرد: اگر خبررسانی و تبلیغ سازمان تبلیغاتی اسرای کربلا نبود، واقعه کربلا قطعاً مثل امروز مطرح نمی‌شد بلکه ابرقدرت آن زمان حادثه آن روز را به میل خود جلوه می‌داد.

مرادی افزود: در جریان مسائل اول انقلاب و قبل از پیروزی آن، فعالیت‌های روزنامه‌نگاران و خبرنگاران بسیار در خور توجه بود به نحوی که بیانیه‌های امام را به گوش مردم می‌رساندند و امام را نیز از فعالیت‌های مردم آگاه می‌کردند.

وی اظهار کرد: خبرنگاران در هشت سال دفاع مقدس نیز نقاط ضعف دشمن و نقاط قوت رزمندگان را مخابره می‌کردند و با آگاه کردن رزمندگان از وضعیت پشت جبهه، بانی ایجاد امید در دل‌های آنان می‌شدند.

امام جمعه بیجار تصریح کرد: امروز هم نقش خبرنگاران در انعکاس واقعیت‌های جامعه و به ویژه مسائل و مشکلات در زمینه محرومیت‌ها و نقاط ضعف دولت برای رفع آنها و خدمتگذاری بیشتر مهم است و باید چشم و گوش و زبان بودن مردم به عنوان صفات خبرنگاری را حفظ کنند و نقش پل ارتباطی بین مردم و مسئولان را عملی نمایند.

وی تاکید کرد: اکنون که ایران اسلامی مورد هجمه نرم دشمنان و تهدیدات و تحریم‌های آن قرار دارد، رسالت خبرنگاران سنگین‌تر بوده و در این شرایط آنان ضمن اینکه در قالب اخبار تصمیم‌گیری‌های مهم را اعلام می‌کنند، باید از انتشار خبرهایی که موجب دلسردی مردم می‌شود، خودداری کنند.

مرادی در پایان یادآور شد: خبرنگار باید پایبندی‌هایی بر اساس وجدان کاری داشته باشد و با منتشر کردن وقایع و رویدادها موجب ایجاد آگاهی همگانی و آرامش مردم شود.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول