اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد:

تمام خبرنگاران مشمول مصوبه مشاغل سخت و زیان‌آور می‌شوند

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ‌تمام خبرنگاران شامل قراردادی، رسمی و آزاد مشمول مصوبه مشاغل سخت و زیان‌آور می‌شوند.

تمام خبرنگاران مشمول مصوبه مشاغل سخت و زیان‌آور می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سیدمحمد حسینی به منظور شرکت در مراسم تجلیل از خبرنگاران گیلان وارد این استان شد.

وی در بدو ورود خود در حاشیه‌ بازدید از پروژه در دست احداث تالار مرکزی رشت، در جمع خبرنگاران با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت شهدای خبرنگار از جمله شهید صارمی اظهار کرد: رئیس جمهور به همین مناسبت طرح‌ها و پیشنهادهایی دارد.

وی با بیان اینکه در مصوبه اخیر هیئت دولت خبرنگاری به عنوان شغل سخت و زیان‌آور عنوان شده است افزود: قبلا تصور می‌شد که تنها تعدادی محدود از خبرنگاران مشمول مشاغل سخت و زیان‌آور می‌شوند اما در مصوبه اخیر دولت تمام خبرنگاران شامل رسمی، قراردادی و آزاد مشمول این مصوبه می‌شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد درباره ثبت نام خبرنگاران در سایت سمان افزود: دولت شرایطی قرار داد که هر کسی که نمی‌توانست ثبت‌نام کند بتواند به راحتی در این سایت ثبت‌نام کند و بانک اطلاعات جامع و کامل شود.

وی با اشاره به حمایت دولت از مطبوعات و نشریات تصریح کرد: هر 3 ماه یکبار بر اساس استانداردها مانند تیراژ و کارهایی که انجام می‌دهند به روزنامه‌ها کمک می‌کنیم و به مجلات و نشریات نیز هر 6 ماه یکبار کمک می‌شود.

حسینی با بیان اینکه در سال‌های اخیر تعداد نشریات در کشور افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: در دولت دهم 2 هزار نشریه مجوز گرفته‌اند که بیشتر آنها در استان‌ها هستند.

وی به افزایش نرخ تعرفه آگهی اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته نرخ تعرفه آگهی تا 3 برابر افزایش یافت.

وی همچنین از احداث 8 تالار بزرگ در کشور خبر داد و متذکر شد: این تالارها جزو پروژه‌های مهر ماندگار هستند که دولت برای اتمام آنها با جدیت کار را دنبال می‌کند و تلاش می‌شود تا پایان دولت دهم تالارها از جمله تالار مرکزی رشت افتتاح شود.

حسینی رونق فعالیت‌های فرهنگی و هنری را از جمله اهداف احداث تالارهای فرهنگی و هنری در سطح کشور عنوان کرد.

به گزارش فارس وزیر ارشاد با حضور در بیت نماینده ولی فقیه در گیلان با آیت‌الله قربانی دیدار کرد.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول