اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای شهریور ماه

دفاتر پیشخوان خدمات بهزیستی در مشهد راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کمیسیون ماده 26 بهزیستی خراسان رضوی گفت: دفاتر پیشخوان خدمات بهزیستی به منظور ارائه خدمات به همشهریان از اول شهریور ماه در مشهد راه‌اندازی می‌شود.

دفاتر پیشخوان خدمات بهزیستی در مشهد راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی، سیده منیر حسینیان اظهار کرد: این دفاتر تمام مراجعات بهزیستی در قسمت تأسیس مهدهای کودک، مراکز درمان اعتیاد سرپایی و مراکز سالمندان را زیر پوشش قرار می‌دهند و متقاضیان تأسیس اینگونه مراکز، برای نام‌نویسی، تکمیل پرونده و برای مراحل قانونی، به دفاتر پیشخوان بهزیستی مراجعه کنند.

وی افزود: مجوزهای این مراکز کماکان توسط بهزیستی صادر می‌شود اما بررسی شرایط متقاضیان، اخذ مدارک، تطبیق مدارک با دستورالعمل‌ تخصصی و معرفی متقاضی جهت اخذ تأییدیه‌های مورد نیاز توسط دفاتر پیشخوان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه قرار است از اول شهریور 20 دفتر پیشخوان در سطح مشهد خدمات بهزیستی را نیز به خدمات خود اضافه کنند، گفت: این دفاتر برای مدت شش ماه به صورت آزمایشی کار خدمات بهزیستی را انجام می‌دهند و سپس با رفع نقایص و مشکلات احتمالی، تا اواخر امسال، دفاتر پیشخوان در شهرستان‌ها هم دایر می‌شود که مراجعان و متقاضیان شهرستان‌ها نیازی به آمدن به مشهد نداشته باشند.

وی با یادآوری اینکه این طرح فعلا به صورت دستی و کاغذی انجام می‌شود، گفت: همزمان با دوره آزمایشی دفاتر پیشخوان بهزیستی، طرح فرایند الکترونیکی شدن صدور مجوزها نیز در دستور کار است که طی آن مدارک دریافتی اسکن و از طریق اینترنت، مراحل ثبت‌نام و معرفی به اماکن و سایر استعلامات انجام می‌شود.

حسینیان افزود: معرفی‌نامه برای اماکن و دیگر استعلامات، توسط دفاتر پیشخوان صادر و پس از دریافت جواب استعلام، نتیجه به ستاد بهزیستی اعلام می‌شود.

وی خبر داد: امیدواریم بتوانیم طرح الکترونیکی کردن سیستم ثبت نام و ارسال مدارک و صدور مجوز را به صورت کامل به اجرا درآوریم اما تا اجرایی شدن کامل این طرح، فعلا بخشی از کار به صورت کاغذی و بخشی به شکل الکترونیکی اجرا می‌شود.

مسئول دبیرخانه کمیسیون ماده 26 بهزیستی خراسان رضوی گفت: تعداد مجوزهایی که در این سه بخش سالانه صادر می‌شود حدود 1000 مورد است.

وی در زمینه حق‌ا‌لزحمه دفاتر پیشخوان گفت:‌ این مبلغ بر اساس تعرفه‌های استانداری برای دفاتر پیشخوان تعیین می‌شود.

وی تأکید کرد: در صورت موفقیت پایلوت این طرح، صدور تمام مجوزهای 13 گانه‌ای که توسط بهزیستی صادر می‌شود و حتی پروانه‌های فعالیت مراکز غیر دولتی نیز به دفاتر پیشخوان و سایر نهادهای غیر دولتی واگذار می‌شود.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول