اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر رادیو معارف:

ژورنالیست اسلامی برای جهان تعریف شود

خبرگزاری فارس: مدیر رادیو معارف گفت: باید بار دیگر خبرنگاری و ژورنالیست اسلامی برای جهان تعریف شود.

ژورنالیست اسلامی برای جهان تعریف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام محمد لطفی‌‌نیاسر پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه معارف که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد اظهار کرد: همه مردم مطالبی را می‌شنوند، مشاهده می‌کنند و می‌گویند که رسانه‌ها تبیین می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه اجتماعی به عنوان رسانه‌های خبررسان مسئول آن چیزی هستیم که مردم بین یکدیگر رد و بدل می‌کنند.

مدیر رادیو معارف ادامه داد: اگر مطالبی که بین مردم رد و بدل می‌شود، دروغ و کذب باشد، در کذب بودن آن شریک هستیم و اگر مردم امیدوار شوند، ما در صواب آنها شریک خواهیم بود.

وی با اشاره به وظیفه خبرنگاران و رسانه‌ها در دوران کنونی گفت: خبرنگارانی که در مکتب‌های خبری تربیت شده‌اند، باید بار دیگر خبرنگاری و ژورنالیست اسلامی را برای جهان تعریف کنند.

لطفی‌نیاسر یادآور شد: در برخی خبرگزاری‌های جهانی همه چیز را تحریف می‌کنند، در نتیجه جامعه مخاطب آنها بر اساس مطالب ناصواب قضاوت می‌کنند.

وی تاکید کرد: خبرگزاری‌های مختلف باید روش جدید را طراحی کرده و سبک خبرنگاری اسلامی جدید را معرفی کنند.

مدیر رادیو معارف عنوان داشت: خبرنگاران باید اطلاع‌رسانی درست و به هنگام داشته باشند تا خبر مطمئن و به هنگام مخابره شود.

وی یادآور شد: باید سرعت و صحت را با یکدیگر توأم کرد و اطلاع‌رسانی مطالبه‌گرایانه و آرمان‌گرایانه داشته باشیم و در این زمینه باید راهکارهای صحیح برای دید آرمانی در کار خبر و گزارشگری را تبیین کنیم.

*برگزاری پنج دوره آموزش ضمن خدمت

لطفی‌نیاسر با اشاره به صرفه‌جویی در منابع کشور گفت: دوره‌های ضمن خدمت به منظور صرفه‌جویی هزینه‌ها از رادیو معارف پخش می‌شود.

وی با بیان اینکه بالغ بر دو میلیون نفر کارمند در کشور وجود دارد عنوان داشت: این کارمندان باید دوره‌های آموزش ضمن خدمت را بگذرانند.

مدیر رادیو معارف خاطر نشان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها این دوره‌ها به صورت آموزش مجازی و از طریق رسانه انجام می‌شود.

وی عنوان داشت: بر اساس برآورد انجام شده اگر به طور کامل این امر محقق شود صرفه‌جویی بیش از 95 درصدی در بحث آموزش منابع انسانی در دولت اتفاق می‌افتد.

لطفی‌نیاسر از برگزاری پنج دوره آموزش ضمن خدمت ویژه کارمندان دولت خبر داد و افزود: دوره‌ای با عنوان «فرصت، خدمت و اخلاق فردی، اجتماعی و اداری» در فروردین و اردیبهشت سال جاری برگزار شد و 10 هزار نفر از کارمندان دولت در این دوره شرکت کردند.

وی خاطر نشان کرد: دوره ضمن خدمت تفسیر برگزیده آیات قرآن کریم، حکومت مهدویت و وظایف منتظران و آشنایی با اندیشه‌های سیاسی و سیره امام خمینی(ره) از دیگر دوره‌های ضمن خدمت بوده که از سوی رادیو معارف برگزار می‌شود.

مدیر رادیو معارف یادآور شد: ارتباط مردم با نظام از طریق کارمندان صورت می‌گیرد و اگر این افراد اعتقاد معرفتی پیدا کنند، رضایت در چهره مردم بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول