اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل خبر داد

رکود 80 واحد صنعتی در شهرک صنعتی شماره یک اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: در حال حاضر 80 واحد تولیدی در شهرک صنعتی شماره یک اردبیل راکد است.

رکود 80 واحد صنعتی در شهرک صنعتی شماره یک اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد ملاطفی صبح امروز در نشست استاندار اردبیل با اعضای هیئت مدیره شهرک صنعتی شماره یک اردبیل اظهار داشت: از مجموع 230 واحد دارای پروانه شهرک صنعتی شماره یک اردبیل 80 واحد در حالت تعطیلی و یا نیمه تعطیلی است که اغلب آنها نیز ماشین‌آلات خود را برچیده و دیگر در عرصه تولید فعالیت ندارند.

وی با اشاره به اینکه انبار کردن این واحدها به دلیل توجیه اقتصادی نداشتن کار غیرقانونی است افزود: هزینه صدور مجوز برای انبار شش برابر واحد صنعتی است و ما اجازه نمی‌دهیم واحدهای راکد و تعطیل شده این شهرک بدون اخذ مجوز لازم به انبار تبدیل شود.

این مسئول دیوارکشی و حصار در شهرک صنعتی را در صورت پرداخت هزینه از سوی صاحبان واحدهای صنعتی بلامانع اعلام و خاطرنشان کرد: در ساخت مسجد، پایگاه و همچنین آتش‌نشانی نیز ما با دریافت هزینه آماده همکاری هستیم.

ملاطفی با بیان اینکه براساس مصوبه اخیر قرار است در شهرک‌های صنعتی شرکت خدماتی دایر شود، گفت: این شرکت خدماتی در شهرک شماره دو و پارس‌آباد به زودی دایر می‌شود و در تلاش هستیم در دو شهرک دیگر استان نیز شرکت خدماتی دایر کنیم تا از طریق این شرکت زیرساخت‌ها و مطالبات اصلی واحدهای صنعتی و تولیدکنندگان مورد اجابت قرار گرفته و پیگیری شود.

وی به مشکل ارتفاع میدان ایثار با شهرک صنعتی شماره یک اردبیل در احداث تصفیه خانه فاضلاب اشاره کرد و اذعان داشت: علیرغم این مشکل با تلاش آب و فاضلاب استان اردبیل تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک شماره یک اردبیل در دستور کار قرار گرفته و هفت واحد نیز تاکنون در این زمینه به زیرساخت‌های موردنظر دست یافته‌اند که البته در این زمینه با تانکرهای مستقر در شهرک پساب صنعتی را برای دفع اصولی حمل می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ابتدای این جلسه اعضای هیئت مدیره شهرک صنعتی شماره یک اردبیل به بیان مشکلات خود پرداختند و خواستار دیوارکشی و حصار مقاوم در شهرک صنعتی شماره یک اردبیل برای کنترل ورود و خروج از این شهرک و نصب دوربین‌های مدار بسته شدند. همچنین احداث مسجد، پایگاه، سرویس بهداشتی، ایجاد خط مستقیم ویژه برق، ایجاد درمانگاه، رفع مشکل فاضلاب شهری، برقراری آتش‌نشانی، حل مشکل مالیات و دارایی، کاهش هزینه‌های برق و گاز و همچنین حل برخی از موانع حاصل از تغییر قانون کار را مطرح کرده و برطرف شدن آنها را از مسئولان استان به ویژه استاندار اردبیل مطالبه کردند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول