اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همه با هم خانه‌مان را آباد کنیم

سقفی بالای سر اهالی مطبوعات

خبرگزاری فارس: همه با هم اما... باید این خانه خود را حفظ کنیم...زیر سقفش باید، همدلی، وحدت و همکاری را...دائما صرف کنیم.

سقفی بالای سر اهالی مطبوعات

به گزارش خبرگزاری فارس از قم انتخابات هیئت مدیره خانه مطبوعات قم شب گذشته با حضور اکثریت اعضاء خانه برگزار شد و اعضاء هیئت مدیره برای مدت دو سال انتخاب شدند.

در چند روز گذشته تنور انتخابات هیئت مدیره خانه مطبوعات قم با ثبت‌نام کاندیداها و تبلیغات برخی از این کاندیداها گرم شده بود و حتی رقابتی دوستانه نیز در این عرصه شکل گرفت.

بی‌شک تمام 22 نفری که برای عضویت در هیئت مدیره خانه مطبوعات استان کاندیدا شده بودند هدفشان خدمت به اهالی مطبوعات بود و هر کدام با نقطه نظرات مختلف در پی احیای حقوق صنفی خود بودند.

اما با برگزاری انتخابات هیئت مدیره از این تعداد کاندیدا تنها 9 نفر به عضویت هیئت مدیره درآمدند و باید تمام تلاش خود را در احقاق حقوق اعضا به کار بندند و در این راه با همدلی و برنامه مدون قدم بردارند.

البته هیئت مدیره بدون همکاری و حمایت همه جانبه اعضا نمی‌تواند کارها را به خوبی پیش ببرد و تمام اعضا باید به کمک هیئت مدیره خانه مطبوعات بشتابند.

امروز دیگر انتخابات و رقابت به پایان رسیده است و وقت آن رسیده است که همه اعضا با وحدت و همدلی و پرهیز از دعواهایی که به جز ضرر چیز دیگری برای اهالی رسانه ندارد خانه مطبوعاتی قوی را شکل داده و از همین امروز با حمایت‌های همه جانبه خانه خود را با ستون‌هایی استوار پایه‌ریزی کنند.

گر چه در هیئت مدیره قبلی تا حدودی اقداماتی صورت گرفت که جای تشکر و قدردانی دارد اما این اقدامات کافی نیست و باید در هیئت مدیره جدید تلاش‌ها بیشتر از قبل باشد تا در زمانی که قرار شد گزارشی از عملکرد هیئت مدیره ارائه شود این گزارش با سربلندی هیئت مدیره و خشنودی اعضا همراه باشد.

اعضای جدید هیئت مدیره باید از نظرات همه اعضا در پیشبرد اهداف استفاده کنند و درب خانه همیشه بر روی اهالی رسانه باز باشد تا بتوانند نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازنده خود را ارائه کنند تا در نهایت خانه مطبوعاتی در خور شأن اهالی مطبوعات استان داشته باشیم.

در کنار حمایت‌های اعضای خانه مطبوعات از هیئت مدیره، اعضای جدید هیئت مدیره نیز که با سلایق متفاوت در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند باید با پرهیز از هرگونه اعمال سلایق سیاسی و حاشیه‌سازی با وحدت کامل فقط و فقط به دنبال استیفای حقوق خبرنگاران و سایر مطبوعاتی‌ها بوده و نگاه کلی به سوی مسائل صنفی و گرایشات حرفه‌ای داشته باشند.

اعضا هیئت مدیره باید خود را خادم اهالی خانه بدانند و برای سر و سامان یافتن این خانه از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مراسم انتخابات اعضاء هیئت مدیره خانه مطبوعات استان مشخص شد که عزم اداره کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برای همکاری و حمایت از خانه مطبوعات جزم شده است که باید قدر این موقعیت بسیار خوب که در طول چندین سال گذشته بی‌سابقه بوده است به خوبی دانسته شود.

اما چند پیشنهاد؛

توسعه فنی و حرفه‌ای مطبوعات و جذب امکانات بیشتر برای رسانه‌ها و کارکنان آنها باید در دستور کار این دوره هیئت مدیره خانه مطبوعات استان قرار گیرد.

کمک به بهبود امکانات توزیع نشریات نیز یکی دیگر از مواردی است که نیاز به توجه خانه مطبوعات دارد. ارتقای جایگاه خبرنگاران در استان نیز نیازمند پیگیری خانه مطبوعات است، هر چند که در این زمینه خبرنگاران نیز باید تلاش کنند.

خانه مطبوعات باید دفاع از حقوق قانونی اعضا را در موارد لازم وظیفه خود بداند و در این زمینه به بهترین نحو ممکن عمل کند.

صندوق قرض‌الحسنه خانه مطبوعات نیز باید تشکیل و فعال شود تا در مواقع لزوم اعضا بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

بیمه خبرنگاران از جمله دغدغه‌ها و درخواست‌های همیشگی این قشر زحمتکش بوده است که اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات باید در این زمینه نیز اهتمام لازم را داشته باشند.

تعاونی‌های مصرف و مسکن نیز از جمله مواردی است که اکثر صنوف از آن بهره‌مند هستند که خانه مطبوعات نیز باید در دوره جدید در این راستا برنامه‌ریزی لازم را صورت دهد.

خبرنگاران همواره باید آموزش‌های لازم را در زمینه کاری خود ببینند که در این خصوص نیز خانه مطبوعات باید با تشکیل واحدی مستقل یا کمیته‌های پیگیر ارائه آموزش‌های لازم به خبرنگاران باشد و مقدمات تسهیل ورود و تسهیل خبرنگاران را در مرکز علمی -کاربردی فراهم کند.

خانه‌ای ساخته‌ایم

در پی ساخت این خانه گرم

آرزوها داریم

آرزوهای بزرگ

که شویم صاحب مسکن

که رویم بهر زیارت به نجف

یا که ما بیمه شویم

یا که....

همه با هم اما

باید این خانه خود حفظ کنیم

زیر سقفش باید

همدلی، وحدت و همکاری را

دائما صرف کنیم

باعث قوت این خانه همین چند کلمه است

همدلی، وحدت و همکاری ما

می‌کند خانه ما را خرم

=================

یادداشت: مهدی جعفری

================

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول