اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور:

بهره‌گیری از قرآن تنها راه کشف حقیقت هستی است

خبرگزاری فارس: مدیر امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: اگر می‌خواهیم حقیقت هستی را کشف کنیم راهی جز بهره بردن از قرآن نداریم.

بهره‌گیری از قرآن تنها راه کشف حقیقت هستی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام اسماعیل پوررضا شامگاه دوشنبه در مراسم اختتامیه طرح ضیافت اندیشه قرآنی دانشگاه گیلان در تالار حکمت این دانشگاه با اشاره به اینکه طبق دستور پیامبر اکرم (ص) اگر از قرآن برای کامل شدن استفاده کنیم، جزو کسانی هستیم که بارها آن را تلاوت می‌کنیم، اظهار کرد: اگر جزو کسانی باشیم که راهکارهای قرآن را انجام ندهیم، از کسانی خواهیم بود که در روز قیامت نکوهش می‌شویم.

وی با بیان اینکه برطرف کردن مشکلات بشریت در قرآن نهفته است، تصریح کرد: اگر به این اعتقاد برسیم که قرآن برنامه و راه زندگی است، لذت بهره بردن از آن را بیشتر احساس می‌کنیم.

مدیر امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، یکی از قوانین حاکم بر هستی را تحول‌خواهی انسان‌ها دانست و اضافه کرد: تحول و تغییر جزو ذات بشر و هستی است.

مدیر امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، گفت: در طرح ضیافت اندیشه باید همت خود را برای قرارگیری در مسیر هدایت آماده کنیم.

پوررضا با تاکید بر اینکه به احترام تمام انسان‌های خوبی که به این دنیا خوبی کرده و جان خود را فدا کردند، آنها را تنها نگذاریم، ابراز کرد: طرح ضیافت اندیشه نگاه بزرگ خط خوب‌های عالم و خط کسانی که دل به دنیای فانی نمی‌بندند را در خود دارد.

وی با تصریح بر اینکه مقام معظم رهبری بر آرمان‌خواهی تاکید دارند، خاطرنشان کرد: امروز کسی که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را در جایگاه اصلی خود نشناسد به خود و جامعه خیانت کرده است.

مدیر امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، در ادامه با تاکید بر اینکه در کشتار مردم بحرین و میانمار انسان‌های بی‌گناه کشته شدند و ارگان‌های حقوق بشر سکوت کرده‌اند، یادآور شد: غیرت نخبگان جامعه تداوم انقلاب را بیمه می‌کند.

وی افزود: امروز افتخار ما این است که انقلاب اسلامی در مسیر امام زمان (عج) حرکت می‌کند و جوانان ایرانی خود را از نظر تفکر باید تقویت کنند.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان نیز در مراسم مذکور با اشاره به اینکه اندیشه انسان را به مقام استغفار می‌رساند، عنوان کرد: کسانی اهل استغفار هستند که اهل اندیشه و تفکر باشند.

حجت‌الاسلام سعید مهدوی، طرح ضیافت اندیشه را طرح تمرین ضیافت الهی خواند و تصریح کرد: انسان تمام عمر را باید مهمان مفاهیم قرآنی باشد.

این مسئول با اشاره به حضور مبلغان در طرح ضیافت اندیشه، گفت: حضور مبلغان، فضای نجوا و فضای تفکر را در این طرح به وجود آورد.

وی با تاکید بر اینکه طرح ضیافت اندیشه تمرین بهره‌وری از ماهیت ماه رمضان است، خاطرنشان کرد: یکی از برکات این طرح شناسایی و رصد جوانان اهل صبر است.

مهدوی اضافه کرد: به واسطه بهره‌گیری از ضیافت اندیشه، نقشه راه در طول سال در جامعه دانشگاهی برای رسیدن به جامعه اسلامی دانشگاهی آماده می‌شود.

به گزارش فارس، در حاشیه این مراسم طومار محکومیت کشتار مظلومانه مردم مسلمان میانمار توسط دانشجویان امضا شد و به دفتر سازمان ملل متحد در تهران انتقال داده می‌شود.

انتهای پیام/ن10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول