اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر

«دانش، تحصیل، دانش» منتشر شد

خبرگزاری فارس: کتاب «دانش، تحصیل، دانش» به همت معاونت پژوهش مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر منتشر شد.

«دانش، تحصیل، دانش» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر در راستای اهداف خود در عملی کردن آرمان‌های انقلاب اسلامی در زمینه‌های مختلف آموزشی، اعزام مبلغ و... فعالیت دارد و در این راستا پژوهش و انتشار کتب در زمینه‌های مختلف را مورد توجه قرار داده است.

به تازگی معاونت پژوهشی این مؤسسه کتاب جدیدی در رابطه با موضوعات آموزشی منتشر کرده که می‌تواند راهگشای طلاب و دانشجویان در مسیر علم‌آموزی باشد.

این کتاب به قلم حجت‌الاسلام سعید هلالیان به رشته تحریر درآمده و در سه فصل به تبیین مسائل مرتبط با علم‌آموزی می‌پردازد.

«دانش، تحصیل، دانش» تلاش می‌کند تا با واکاوی مسیر علم‌آموزی و موانع که سر راه این مسیر وجود دارد، راه‌های جدیدی برای طالبان علم و دانش به وجود بیاورد.

مؤلف این کتاب در مقدمه تاکید داشته که طلاب و دانشجویان باید با فراگیری روش‌های تحصیل و کسب دانش نسبت به ساماندهی و استفاده بهینه از عمری که صرف تحصیل دانش می‌شود، تلاش کنند و موانع ورود مناسب به مباحث علمی را از مسیر علم‌آموزی خود دور سازند.

در قسمتی از مقدمه این کتاب نویسنده با اشاره به عوامل مختلفی که در عدم نتیجه‌بخشی مناسب علم‌آموزی دخالت دارند، مهم‌ترین آنها را عدم ورود مناسب به یک علم در وهله اول، فرا نگرفتن صحیح آن دانش در رتبه دوم و رها کردن اندوخته‌های دانش و مهارت‌ها حاصل از فراگیری آن علم در مرتبه سوم دانسته است.

در ادامه این مقدمه نویسنده تاکید کرده است: در این نوشتار در صدد ریشه‌یابی علت‌های این مشکلات نیستیم، بلکه سعی می‌شود به ارائه روش‌هایی پرداخته شود که آنها را تا حد زیادی کاهش دهد. این راهکارها علاوه بر کاهش این مشکلات، بیانگر شیوه مناسب ورود به یک دانش، تحصیل موفق آن، حفظ اندوخته‌ها و به کارگیری آنها در زندگی عینی فراگیران یک دانش است.

کتاب «دانش، تحصیل، دانش» در 300 صفحه در شمارگان 1500 جلد به چاپ رسیده و با قیمت هفت هزار تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول