اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس موسسه ندای فطرت:

50 عنوان کتاب نقد شبه عرفان منتشر شد

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه ندای فطرت از انتشار حدود 50 عنوان کتاب در زمینه نقد شبه عرفان‌ها در موسسه بهداشت معنوی خبر داد.

50 عنوان کتاب نقد شبه عرفان منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت حجت‌الاسلام علی قهرمانی ظهر امروز در جمع دانشجویان شرکت کننده در طرح ضیافت اندیشه قرآنی واحد رشت در سالن کنفرانس این دانشگاه با اشاره به اینکه فرقه‌های نوظهور از بیان اهداف و مواضع اصلی خود به مخاطبان طفره رفته و به صورت زیرکانه مفاهیم دیگری را جایگزین باورهای درست مخاطبان خود می‌کنند، اظهار کرد: مخاطبی که با ظاهر باورهای این جریان‌ ارتباط برقرار می‌کند به مرور زیربنای این جریان‌ها را می‌پذیرد.

وی افزود: بحث‌های مفصلی درباره برخی فرقه‌های نوظهور با مخاطبان مطرح شده و در بسیاری موارد توانستیم آنها را متقاعد کنیم که این شبهات همان باورهای القا شده از سوی این عرفان‌واره‌هاست.

این پژوهشگر دینی گفت: هنگامی که اصل اعتقادات این جریان‌ها را برای مخاطبان مطرح کرده و به آسیب‌شناسی اصول آنها می‌پردازیم تازه بسیاری از مخاطبان با اهداف اصلی و پشت پرده این جریان‌ها آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به برنامه‌های موسسه بهداشت معنوی که به صورت تخصصی در زمینه مقابله با عرفان‌های نوظهور و علمی فعالیت می‌کند، ابراز کرد: این موسسه که در زمینه‌های داخلی و خارجی با رویکرد تخصصی به عرفان‌های نوظهور می‌پردازد 11 کلان موضوعِ مهم را در این زمینه شناسایی کرده و با تشکیل گروه‌های علمی، مطالعات تخصصی را دنبال می‌کند.

عضو شورای علمی موسسه بهداشت معنوی، افزود: حدود 50 عنوان کتاب در زمینه نقد شبه عرفان‌ها منتشر و 15 کتاب جدید نیز در یک سال گذشته از طرف این موسسه چاپ شده است.

وی درباره امکانات بخش فرقه‌های انحرافی گفت: با توجه به اینکه فرصت مشاوره برای تمام دانشجویان امکان‎پذیر نیست محصولاتی مانند کتاب و نرم‌افزار عرضه شده است و در این زمینه 29 کتابچه برای معرفی جریان‌های نوظهور و نقد اجمالی آنها در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

قهرمانی افزود: از طریق نرم‌افزار، ماهنامه، سایت و همچنین برخی نشست‌های تخصصی در دانشگاه‌ها تلاش می‌کنیم تا مردم به ویژه جوانان را با ماهیت فرقه‌ها و جریان‌های نوظهور آشنا کنیم.

انتهای پیام/ل20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول