اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شمیم جماران منتشر شد

خبرگزاری فارس: خاطرات و سیره شهدای هشت سال دفاع مقدس در رابطه با عشق و علاقه به امام راحل در مجموعه‌ای به نام «شمیم جماران» گردآوری و منتشر شد.

شمیم جماران منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم هشت سال دفاع مقدس یکی از بزرگ‌ترین تجربیات ملت ایران است که در جلوه‌های مختلف موجب سرافرازی ملت شده است.

رمزگشایی دلایل پیروزی ملت ایران می‌تواند امروز بسیاری از مشکلات را از پیش روی کشور برداشته و پیروزی‌های بزرگ‌تری را در عرصه‌های پیش روی نظام اسلامی تضمین کند.

در کنار شهامت، اخلاص و ایمان، ولایت‌مداری رزمندگان هشت سال دفاع مقدس یکی از مهم‌ترین دلایلی بود که موجب شد آنان در این راه پر فراز و نشیب پیروز شده و توانستند با ایستادگی در برابر ارتشی که استکبار غرب و شرق از آن حمایت می‌کرد، دنیا را به شگفتی وادار کنند.

حسین کاجی در کتاب شمیم جماران تلاش کرده تا جلوه‌هایی از این عشق و ارادت رزمندگان را به امام راحل به تصویر کشیده و نقش ولایت‌مداری را در پیروزی‌های رزمندگان و علو مقام شهدا تبیین کند.

این کتاب به همت معاونت پژوهش و مطالعات راهبردی موسسه سیره شهدا به قلم حسین کاجی که خود از پیشتازان جبهه ایثار و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است، منتشر شده است.

در قسمتی از مقدمه این کتاب مؤلف با اشاره به عشق رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به امام راحل، این عشق را ناشی از ترویج تفکر شیعی در جامعه ایرانی می‌داند.

نویسنده با اشاره به وفاداری رزمندگان و شهدا به امام خمینی(ره)، این وفاداری را ناشی از عقیده به اصل ولایت فقیه دانسته و با وفاداری یاران امام حسین(ع) مقایسه کرده است.

در این کتاب به مصداق‌های این عشق بزرگ اشاره شده و خاطراتی از علاقه، وفاداری و ولایت‌پذیری شهدای هشت سال دفاع مقدس ذکر شده است.

شهید باکری، شید آوینی، شهید محلاتی و شهید زین‌الدین از شهدای شاخصی هستند که در این کتاب مصداق‌هایی برای ولایت‌مداری آنان ذکر شده و سیره عملی آنان در جبهه‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

به جز سرداران هشت سال دفاع مقدس، داستان‌هایی از عشق و علاقه شهدای کمتر شناخته شده تا آخرین لحظه‌ حیاتشان به امام خمینی(ره) ذکر شده است.

شمیم جماران در 110 صفحه به همت معاونت پژوهشی و مطالعات راهبردی مؤسسه روایت سیره شهدا و با حمایت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با قیمت 2 هزار تومان منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول