اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

درآمدی بر رویکرد حکومتی به فقه منتشر شد

خبرگزاری فارس: نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی کتاب درآمدی بر رویکرد حکومتی به فقه را که حاوی مجموعه مقالات و نشست‌هایی در این ارتباط است، منتشر کرد.

درآمدی بر رویکرد حکومتی به فقه منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم این کتاب به کوشش سعید ضیائی‌فر از پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شده است و حاصل دو نشست علمی، دو مقاله و یک فصل مقدماتی است.

ضیائی‌فر گردآورنده کتاب در مقدمه خود، محتوای کتاب را چنین تشریح کرده است: در دو نشست علمی،‌ معنای فقه حکومتی بررسی و تفاوت آن با اصطلاحات محتمل الاشتباه مشخص شد و در همین راستای تفسیرهای مختلف از فقه حکومتی مطرح و اشاراتی به مبانی و منابع فقه حکومتی شد. برخی هم برون فقهی بودن این موضوع را مطرح کردند و آن را منهج و رویکردی در اجتهاد دانستند.

نویسنده مقاله اول، تفسیرها و تلقی‌های مختلف را مطرح ساخته و به برخی از مبانی و پیامدهای فقه حکومتی اشاره کرده است، در مقاله دوم ابتدا فقه حکومتی تعریف و از مشابهات آن تمایز داده شده و بعد به پیشینه فقه حکومتی اشاره شده و سپس مبانی فقه حکومتی و منابع فقه حکومتی بررسی شده است.

در فصل اول در مروری اجمالی تلاش شده است پرسش‌های مربوط به فقه حکومتی پاسخ داده شده، سپس احتمال‌هایی که درباره فقه حکومتی است، مطرح و در ادامه احتمال قابل دفاع‌تر تعیین شده است. در مرحله بعد تفاوت فقه حکومتی با اصطلاحات مشابه بررسی شده و تفاوت فقه حکومتی و غیرحکومتی از نظر موضوع بیان شده و سپس مبانی فقه حکومتی به صورت مفصل مطرح شده است.

کتاب درآمدی بر رویکرد حکومتی فقه در 240 صفحه به قیمت 38 هزار ریال از سوی نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شده است.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول