اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام رجبی در گفت‌وگو با فارس:

اختلاف طبقاتی در جامعه اسلامی معنا ندارد/رسیدگی به نیازمندان وظیفه دینی است

خبرگزاری فارس: قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: رسیدگی به نیازمندان و برطرف کردن حوائج آنان وظیفه دینی و ایمانی هر مسلمانی است.

اختلاف طبقاتی در جامعه اسلامی معنا ندارد/رسیدگی به نیازمندان وظیفه دینی است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن هفته اطعام نیازمندان و اکرام ایتام اظهار داشت: یکی از دستوراتی که در آیات و روایات تاکید فراوان به آن شده، رسیدگی به محرومان است.

وی ادامه داد: در روایت داریم که اگر کسی سیر باشد و همسایه‌اش گرسنه بخوابد، به خدا و پیامبر(ص) ایمان نیاورده است.

قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: رسیدگی به محرومان وظیفه دینی و ایمانی ما است و در این هفته که به عنوان رسیدگی به محرومان نام‌گذاری شده، باید وظایف محکم‌تری در این رابطه برای خود تعریف کنیم.

وی با بیان اینکه نامگذاری این هفته کار بسیار حکیمانه‌ای بوده اظهار کرد: ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای حرکت در این مسیر است.

رجبی با اشاره به تاثیراتی که رسیدگی به نیازمندان دارد خاطر نشان کرد: رسیدگی به نیازمندان نه تنها در دنیای امروز ما تاثیر دارد، حتی در نسل ما نیز اثرگذار است و وضع معیشتی نسل ما در آینده با توجه امروز به نیازمندان بهتر خواهد شد.

وی افزود: مردم باید آنچه در توان دارند برای رسیدگی به محرومان و ایتام انجام داده و از این فرصت گرانبها بهترین بهره را ببرند.

قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز کرد: به برکت انقلاب اسلامی امروز در کشور ما نهادهایی وجود دارند که عهده‌دار رسیدگی به ایتام و نیازمندان هستند اما مردم نیز در این کار باید خود را شریک دانسته و تلاش کنند تا باری از دوش این نهادها بردارند.

وی با اشاره به اینکه یاری‌دهنده به ایتام همنشین پیامبر(ص) در بهشت است اضافه کرد: رسیدگی به محرومان در ماه مبارک رمضان می‌تواند گره‌های بزرگی از زندگی ما باز کند.

رجبی با اشاره به اهمیت رسیدگی به نیازمندان در جامعه اسلامی گفت: جامعه اسلامی باید از لحاظ اختلاف طبقاتی بهتر از جوامع دیگر بوده و قشر آسیب‌پذیر آن در حمایت ثروتمندان و حکومت باشد.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول