اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد

طرح اکرام ایتام و محسنین در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح‌های اکرام ایتام، محسنین، حامی‌یابی و برکت در این استان خبر داد.

طرح اکرام ایتام و محسنین در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عبدالمجید فرهادی پیش از ظهر امروز در نشست با مدیر امور شعب بانک ملی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: کمیته امداد در ماه مبارک رمضان برنامه‌های ویژه‌ای را اجرا می‌کند که اگرچه بسیاری از این برنامه‌ها در طول سال هم اجرا می‌شوند ولی شدت و تمرکز این نهاد در ماه مبارک رمضان روی این برنامه‌ها بسیار بیشتر است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از روزهای 15 تا 21 رمضان روی امر حامی‌یابی تمرکز بیشتری خواهد شد، تصریح کرد: طرح اکرام یکی دیگر از طرح‌هایی است که در آن از حامیان نام‌نویسی می‌کنیم تا زمینه حمایت از ایتام برای خیرین و نیکوکارانی که تمایل به این کار دارند، فراهم شود.

وی افزود: در راستای این طرح‌ها، طرح محسنین برای نیازمندانی که یتیم نیستند، انجام می‌شود که در این خصوص برای تحقق این طرح‌ها و انجام بهتر آن‌ها به همراهی و همکاری بانک‌ها به عنوان امدادگر نیاز جدی داریم.

فرهادی همچنین به طرح برکت اشاره کرد و گفت: چهار رقم آخر حقوق کارمندان شاید از لحاظ ریالی مبلغ پایینی باشد و برای کارکنان به حساب نیاید ولی همین مبلغ کم در صورت عمومیت پیدا کردن، مبلغ بالایی است و می‌تواند مشکلات و کمبودهای بسیاری از خانواده‌های ایتام و سایرین را برطرف کند.

وی بیان کرد: اگر افرادی سفره نذری داشته باشند کمیته امداد آمادگی دارد تا ایتام را دعوت کند و زمینه پهن کردن سفره مهمانی خدا در روستاها و مناطق محروم را فراهم آورد.

فرهادی گفت: سیاست‌های توانمندسازی کمیته امداد با همکاری دیگر دستگاه‌ها و نهادهای اداری از جمله بانک‌ها روند مناسبی در این استان دارد که امید است این همکاری‌ها روز به روز بیشتر شود.

این مسئول حمایتی در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد در طول سال مهم‌ترین کار در کمیته امداد است، ادامه داد: کمیته امداد استان رتبه اول را در امر اشتغال مددجویان تحت حمایت در بین ادارات استان و مشاغل خانگی را در کشور کسب کرده که این مهم با همکاری و همراهی بانک‌های عامل محقق شده است.

فرهادی با توضیح اینکه این همکاری‌ها باید بیشتر شوند، گفت: با شروع ماه مبارک رمضان طرح‌هایی مانند طرح مفتاح‌الجنه را داریم که با حضور یک یا چند تن از مسئولین ادارات و بانک‌ها و خیرین برای مساعدت و حل مشکل مددجویان به خانواده آنها سرکشی می‌کنیم که بر این اساس فرصتی فراهم می‌شود تا مسئولین به طور مستقیم با مشکلات و کمبودهای مددجویان آشنا شوند و در جهت حل این مشکلات گام‌های مؤثری برداشته شود.

مدیر امور شعب بانک ملی نیز در این نشست بیان کرد: در بحث تسهیلات خودکفایی و اشتغال‌زایی از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنیم و هر کاری از دستمان بر بیاید برای کمک به محرومان و نیازمندان انجام می‌دهیم.

بیژن مقدم بیرواند با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح‌ها و همکاری با کمیته امداد از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم، تصریح کرد: در خصوص اکرام و ایتام هم برای کمک نقدی و هم برای پهن کردن سفره افطار در ماه مبارک رمضان آماده همکاری هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در موضوع نذور اگر مواردی باشد، اعلام می‌کنیم که بتوانیم بر اساس وظیفه شرعی و در راستای گره‌گشایی از کار مستمندان و نیازمندان دخیل باشیم.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول