اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

رضایت خداوند در گروی اکرام ایتام است نه حج‌های متوالی

خبرگزاری فارس: امام جمعه شاهین‌دژ گفت: رضایت خداوند متعال با حج‌ رفتن‌های پی‌در پی به دست نمی‌آید بلکه با اکرام ایتام کسب می‌شود.

رضایت خداوند در گروی اکرام ایتام است نه حج‌های متوالی

حجت الاسلام نقی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شاهین‌دژ با اشاره به اینکه در آستانه فرارسیدن روز اکرام ایتام قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: متاسفانه امروز در جامعه اسلامی کشورمان حاکم‌شدن چشم و‌ هم‌چشمی را شاهد هستیم به طوری که افراد متمول بدون اینکه به اطرافیان خود توجه کنند فریضه حج را در اولویت قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: چنانچه فردی حق فقراء و مستمندان را ادا کرده و حق خداوند مبنی بر خمس، زکات، رد مظالم و ... را به جا آورد در این صورت باید برای رفتن به سفرهای زیارتی اعم از کربلای معلی، نجف اشرف و خانه خدا همت کند که در این صورت پاداش اخروی به مراتب بیشتری کسب می‌کند.

باقری با بیان اینکه سیر کردن گرسنگان و پوشاندن برهنگان بیش از هر مسئله‌ای باید مورد توجه قرار بگیرد، ادامه داد: روایت‌های مختلفی از ائمه اطهار(ع) وجود دارد که آبادکردن خانه خدا به اندازه حمایت از فقیر پاداش ندارد پس باید در این راستا گام برداشته شود.

وی با اظهار به اینکه ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای نهادینه‌کردن فرهنگ درست در جامعه است، اضافه کرد: چشم و هم‌چشمی و تقلید از دیگران در عرف و فرهنگ کشورمان در هم تنیده شده است به طوری که این گونه تفکرها، کشورمان را از توسعه و ریشه‌کن کردن فقر عقب می‌گذارد لیکن باید در ماه جاری از طریق تبلیغات و اطلاع‌رسانی به اصلاح روند اهتمام شود.

امام جمعه شاهین‌دژ ماه مبارک رمضان را فرصت بسیار مناسبی برای ترویج اخلاق حسنه دانست و اظهار داشت: ملت ایران اسلامی در داشتن اخلاق و رفتار اسلامی باید الگوی سایر ملل باشند لیکن وجود رفتارهای ناشایست به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست پس باید در این ماه نسبت به تعلیم و تادیب بیش از گذشته همت گذاشت.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول