اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

اطلاعات 112 هزار خانوار اردبیلی در سامانه پزشک خانواده ثبت شد

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: تاکنون اطلاعات 112 هزار خانوار اردبیلی با پوشش 400 هزار نفر جمعیت شهری جمع‌آوری و در سامانه اطلاعاتی پزشک خانواده ثبت شده است.

اطلاعات 112 هزار خانوار اردبیلی در سامانه پزشک خانواده ثبت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری ظهر امروز در جلسه کار گروه اجرایی پزشک خانواده در اردبیل اظهار داشت: بر اساس جدول زمان‌بندی اولین گام از اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع از 25 اردیبهشت ماه به مدت دو ماه آغاز شد که ماموران با سرشماری و مراجعه به درب منازل با تکمیل پرسش‌نامه‌های اطلاعات الکترونیکی خانوار اطلاعات 112 هزار خانوار را جمع‌آوری و به ثبت رساندند.

وی خاطرنشان کرد: مابقی اطلاعات خانوارهای معدود باقیمانده نیز علیرغم مراجعات مکرر جمع‌آوری نشده اما تلاش می‌شود تا آخرین خانواده و با هدف ثبت مجموع اطلاعات جمعیت شهری در این طرح بزرگ ملی اقدام شود.

فرماندار اردبیل هدف از استمرار اجرای پزشک خانواده را اولویت پیشگیری بر درمان اعلام کرد و یادآور شد: مرحله اجرایی پزشک خانواده در مناطق روستایی سبب کاهش مرگ و میر کودکان زیر یک سال خواهد شد بنابراین در استمرار طرح پزشک خانواده روستایی و اجرای آن در مناطق شهری می‌توان پیشبرد نظام سلامت و اجرای عدالت در بهداشت جامعه را تنظیم و عملیاتی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبری همچنین ورود اطلاعات خانوارهای سرشماری شده را در سامانه خدمات سلامت ایرانیان یادآور شد و گفت: علیرغم اینکه در این فاصله 36 هزار خانوار با جمعیت 120 هزار نفری وارد سامانه سراسری ثبت شده‌اند اما تلاش می‌شود با ثبت اطلاعات همه خانوارهای شهری و بلوک‌بندی شهر اردبیل در قالب جمعیت 10 هزار نفری اطلاعات جمعیتی خانوارهای سرشماری شده 43 مرکز سلامت بر روی نقشه تفصیلی شهر اردبیل در مناطق مختلف شهری طراحی شده و علاوه بر آن در هر یک از مراکز سلامت نیز چهار پایگاه بهداشتی برای پاسخگویی و خدمات درمانی تعبیه شود.

این مسئول برنامه پزشک خانواده شهری را یک اصل مهم در تحقق اهداف برنامه توسعه پنجم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دانست و ساماندهی امور درمان و کاهش هزینه‌های پزشکی را جزو اهداف اساسی این طرح ارزیابی کرد.

فرماندار اردبیل بیان داشت: با فعال‌سازی برنامه پزشک خانواده و تقویت سیستم ارجاع از پزشک عمومی، پیراپزشک، ماما، کارشناس حوزه بهداشت، تغذیه، دهان و دندان به پزشک متخصص ارجاع داده خواهد شد.

اکبری با پیش‌بینی اینکه در اجرای ابتدایی این طرح امکان برخی ناهماهنگی‌ها، مراجعات تداخلی و مشکلات جانبی قابل تصور است، ادامه داد: اجرای پزشک خانواده سبب ارتقای شاخص‌های درمانی و بهداشتی و افزایش خدمت‌رسانی به اقشار مختلف مردم به ویژه مناطق آسیب‌پذیر،‌ محروم و روستایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: اراده ملی و مشارکت همگانی با بسیج همه امکانات می‌تواند ما را در هدفی مشترک و منسجم و دسترسی به آرمان‌های بلند و متعالی جامعه که سلامت و امنیت بهداشتی و تأمین نیازمندی‌های درمانی از مؤلفه‌های مهم آن است نائل کرده و در رفع نواقص و عیوب مؤثر عمل کند.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول