به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خسرو ساکی صبح امروز در جلسه مشترک شورای معاونان و کمیته هماهنگی و برنامهریزی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه در آستانه استقرار ساختار جدید نظام آموزشی 3-3-6 قرار گرفتهایم بر تشریح و تبیین مبانی و مراحل اجرای تحول بنیادین برای کلیه دستاندرکاران درون آموزش و پرورش و عوامل موثر در برون آموزش و پرورش تاکید کرد.
وی خواستار برگزاری جلسات ستاد استانی و کمیتههای شهرستانی به صورت هفتگی به منظور پیگیری مجدانه فعالیتها و اقدام سریع و به موقع شد و ساماندهی فعالیتهای آموزشی، پرورشی و اجرایی مدارس و آموزش عمومی و تخصصی نیروی انسانی به ویژه برگزاری دورههای آموزشی آموزگاران پایههای دوم و ششم ابتدایی را ضروری عنوان کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان مراقبت و نظارت بر اجرای مطلوب برنامه درسی و محتوای آموزشی و تامین فضاهای آموزشی و تربیتی را از دیگر اقدامات ستاد استقرار برشمرد و بر ساماندهی فضاهای موجود، استفاده مطلوب از فضاهای در اختیار، رفع نواقص، انجام تغییرات کالبدی و اختصاص فضاهای جدیدالاحداث به دانشآموزان دوره ابتدایی تاکید کرد.
ساکی اطلاعرسانی دقیق نحوه استقرار ساختار جدید آموزشی 3-3-6 را یکی دیگر از برنامههای ستاد عنوان کرد و با بیان اینکه مرداد ماه زمان اصلاح و ترمیم فعالیتهای صورت گرفته است بر پیگیری مجدانه و مسئولانه امور در فرصت باقی مانده تا آغاز سال تحصیلی جدید تاکید کرد.
وی از مسئولان کمیتههای استانی خواست تا با ارائه به موقع گزارش اقدامات، بازنگری فعالیتها بر شناسایی موانع و مشکلات اقدام نمایند تا سالتحصیلی جدید با اقتدار هر چه بیشتر آغاز شود.
وی از سند ملی به عنوان نقشه راه نام برد و با بیان اینکه آنچه در سند تحول بنیادین آمده باید در سر کلاس اتفاق بیفتد از مسئولین امر خواست کمر همت را برای عملیاتی کردن راهکارهای سند بر دارند و در دیدار با اقشار مختلف مردم ضرورت ایجاد تحول در آموزش و پرورش را تبیین نمایند.
انتهای پیام/صا20/ف4004