اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل امور روستایی استانداری گلستان خبر داد

احداث 10 پایگاه آتش‌نشانی در روستاهای گلستان

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور روستایی استانداری گلستان از احداث 10 پایگاه آتش‌نشانی در روستاها با همکاری ادارات کل دفتر فنی و مدیریت بحران استان خبر داد.

احداث 10 پایگاه آتش‌نشانی در روستاهای گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، حسن نوروزی از افتتاح دو سالن ورزشی در روستاهای لیوان‌غربی بندرگز و چهارده کردکوی در هفته دولت سال جاری خبر داد و اظهار داشت: سالن ورزشی روستای کاشیدار بخش چشمه‌ساران آزادشهر نیز تاکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تلاش داریم آن را تا دهه فجر سال جاری آماده بهره‌برداری کنیم.

وی تصریح کرد: با هدف مدیریت ساخت و سازهای روستایی، در حال انتقال دبیرخانه کمیسیون ماده 99 به دفتر امور روستایی هستیم.

نوروزی اذعان داشت: در سه ماه نخست سال جاری هزار و 577 فقره پروانه ساختمانی از سوی دهیاری‌ها در روستاها صادر شده است.

مدیرکل امور روستایی استانداری گلستان با اشاره به فعالیت 33 مهندس عمران و معماری در بخش‌های مختلف استان به عنوان ناظر فنی دهیاری‌ها گفت: نظارت بر اجرای پروژه‌های عمرانی دهیاری‌ها و ساخت و سازهای روستایی بخشی از وظایف این افراد است.

نوروزی خاطر نشان کرد: طی ماه گذشته 50 دهیاری استان به سیستم رایانه و ... تجهیز شده تا با احتساب این آمار تعداد دهیاری‌های دارای رایانه استان به 80 درصد برسد.

*تهیه 10 عنوان کتاب آموزشی برای دهیاران کشور

نوروزی گفت: در اقدام قابل توجه دیگری، این دفتر با همکاری پژوهشکده شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در حال تهیه 10 کتاب آموزشی برای دهیاری‌های سراسر کشور است.

وی اظهار داشت: عنوان‌های این کتاب‌ها شامل مبانی برنامه‌ریزی روستایی، طرح‌ها و پروژه‌های عمران روستایی، توسعه پایدار روستایی، بهسازی بافت روستایی، برنامه‌ریزی مدیریت بحران روستا، کارآفرینی در روستا، مدیریت اقتصادی در روستا، گردشگری و میراث فرهنگی در روستا، بهداشت محیط و کار در روستا، مواد زائد و مدیریت آن در روستا است.

مدیرکل امور روستایی استانداری گلستان همچنین از در دست اقدام بودن چهار طرح پژوهشی با عناوین تحلیل و بررسی نقش فناوری اطلاعات در روستاها، ارائه الگوها و درآمدهای پایدار روستایی، بررسی و تحلیل فرآیند مطالعه و تحقق طرح‌های هادی روستایی و تحلیل عملکرد دهیاری‌ها در فرآیند توسعه روستایی خبر داد.

نوروزی خاطر نشان کرد: پس از پایان ماه مبارک رمضان نیز هشت دوره جدید آموزشی برای دهیاران استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول