اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

احداث بیش از 11 هزار کیلومتر شبکه ریلی در کشور

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از 11 هزار کیلومتر شبکه ریلی در کشور در حال احداث است.

احداث بیش از 11 هزار کیلومتر شبکه ریلی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه احمد صادقی عصر شنبه در حاشیه بازدید از مراحل اجرای ایستگاه راه‌آهن مهاباد و کار ریل‌گذاری خط میاندوآب – مهاباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ حجم راه‌آهن در دست اجرای کشور در دولت‌های نهم و دهم بیش از میزان راه‌آهنی است که در 30 سال اخیر در کشور ساخته شده است.

وی با بیان اینکه از شهریور ماه امسال کار ریل‌گذاری تمام طرح‌های راه‌آهن کشور که در قالب مهر ماندگار قرار دارند، آغاز شده است، افزود: تا پایان دولت دهم بخش عمده‌ای از طرح‌های راه‌آهن مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به راه‌آهن مراغه - ارومیه اضافه کرد: راه‌آهن مراغه ارومیه بر اساس برنامه زمان‌بندی شده تا قبل از پایان کار دولت دهم به بهره‌برداری می‌رسد.

صادقی افزود: بر اساس برنامه زمان‌بندی شده و با تزریق اعتبارات مورد نیاز عملیات اجرایی این در زمان حاضر از شتاب خوبی برخوردار شده که با ادامه روند فعلی پیش‌بینی می‌شود تا پیش از پایان کار دولت دهم آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی اضافه کرد: این طرح در زمان حاضر بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته صادقی قطعه نخست این طرح از مراغه به میاندوآب سال گذشته با حضور رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید و قطعه میاندوآب - مهاباد نیز در مراحل پایانی است.

وی گفت: تلاش می‌شود امسال کار احداث قطعات میاندوآب - مهاباد تا پایان شهریور ماه امسال به اتمام رسیده و قطعه مهاباد به نقده نیز در دهه فجر امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

پروژه راه‌آهن مراغه - ارومیه در پنج قطعه و به طول 184 کیلومتر در دست اجراست که با گذر از میاندوآب، مهاباد، نقده به ارومیه وصل می‌شود.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول