اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس امور زیربنایی مدیریت جهاد کشاورزی کاشان خبر داد

اجرای 16 طرح احداث استخر ذخیره آب قنوات در کاشان

خبرگزاری فارس : رئیس اداره امور زیربنایی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کاشان از اجرای 16 طرح احداث ذخیره آب زمستانه قنوات در بخش کشاورزی شهرستان کاشان خبر داد.

اجرای 16 طرح احداث استخر ذخیره آب قنوات در کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علی محلوجی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از این تعداد طرح استخر ذخیره آب در شهرستان کاشان هفت استخر ذخیره آب زمستانه قنوات این شهرستان احداث شده است و چهار طرح در حال اجراست و همچنین پنج طرح دیگر نیز در سال آینده احداث و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی میزان ذخیره‌سازی هفت استخر ذخیره آب زمستانی به بهره‌برداری رسیده در شهرستان کاشان را یک میلیون و 200 هزار مترمکعب اعلام کرد و گفت: این تعداد استخر ذخیره آب زمستانه در روستای کمال‌الملک (کله) و استخرهای دیگر نیز در برزک، نیاسر، ورکان، قمصر، قهرود و سادیان احداث شده است.

رئیس اداره امور زیربنایی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کاشان با اشاره به چهار استخر ذخیره آب زمستانه در دست احداث گفت: دو استخر از چهار استخر ذخیره آب در قمصر و دو استخر دیگر نیز در روستاهای قهرود و جوشقان استرک در حال احداث است.

به گفته وی، پنج استخر ذخیره آب زمستانه دیگر در روستاهای ابوزیدآباد، نشلج، رهق، ون و تجره در سال آینده افتتاح شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

محلوجی یادآور شد: با احداث و بهره‌برداری از 17 استخر ذخیره آب زمستانه قنوات در شهرستان کاشان میزان ذخیره‌سازی آب استخرهای ذخیره‌سازی در این شهرستان به 3 میلیون و 60 هزار مترمکعب افزایش می‌یابد.

رئیس اداره امور زیربنایی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کاشان همچنین از آغاز عملیات اجرای پنج طرح احداث استخر ذخیره آب قنوات با مشارکت بهره‌برداران خبر داد و گفت: در احداث این استخرها بهره‌برداران تا 50 درصد مشارکت دارند.

وی یادآور شد: بخش کشاورزی به دلیل عدم نیاز به آب در فصل زمستان، استخرهای ذخیره آب در این مدت که بخش کشاورزی نیاز به آب ندارد آب قنوات را ذخیره و در فصل نیازهای آب کشاورزان، کمبود آب بخش کشاورزی را از استخرهای ذخیره آب برطرف می‌کنند.

محلوجی در ادامه با اشاره به وجود 600 رشته قنات در شهرستان کاشان، حجم آبدهی این قنوات را 120 میلیون مترمکعب اعلام کرد و یادآور شد: به‌دلیل خشکسالی‌های اخیر بیش از 40 درصد از آبدهی قنوات به میزان 48 میلیون مترمکعب کاهش یافته است و پیش‌بینی می‌شود این کاهش همچنان ادامه داشته باشد. 

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول