اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف راه‌اندازی مجموعه‌ای تفریحی و گردشگری

بازار شهر قم احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان از احداث مجموعه بازار شهر بزرگ قم با هدف تأمین مکانی تجاری، تفریحی و گردشگری خبر داد.

بازار شهر قم احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مجتبی بیگدلی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف در نظر گرفته شده برای احداث نخستین مجموعه بزرگ و بین‌المللی تجاری، فرهنگی، تفریحی و اقامتی استان قم با عنوان بازار شهر تاکید کرد: شهر قم به عنوان شهر کریمه اهل بیت باید از بهترین امکانات برخوردار باشد و مجموعه بازار شهر قم در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های سرمایه‌گذاری و ساخت و ساز به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه این مجتمع در دو فاز اجرایی شده و دارای 150 هزار متر‌مربع ساختمان‌های تجاری،‌ فرهنگی، تفریحی و اقامتی است اضافه کرد:‌ بازار شهر بزرگ قم در جنوب شهر قم و در مجاورت بلوار غدیر و شهر پردیسان در زمینی به وسعت 2.5 هکتار ساخته می‌شود.

رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه فاز اول مجموعه بازار شهر شامل ساختمان چند منظوره و تجاری است اضافه کرد: فاز اول شامل هتل پنج ستاره، تالار و رستوران و مجتمع عظیم تجاری و تفریحی است.

وی با اشاره به اینکه در معماری این بازار شهر معماری اصیل و بدیع به کار گرفته می‌شود یادآور شد: فاز اول این پروژه در مساحت 40 هزار متر‌مربع و در پنج طبقه احداث می‌شود.

وی بیان کرد: فاز دوم این بازار شهر 110 هزار مترمربع مساحت دارد و شامل هتل، برج مسکونی، تالار، فروشگاه‌های بزرگ تجاری و مجموعه فرهنگی ورزشی است.

بیگدلی با اشاره به اینکه در احداث این بازار شهر معماری اسلامی بدیع و باشکوه به کار برده خواهد شد افزود: این مجتمع دارای پارکینگ‌های سرپوشیده در 17 هزار مترمربع، شهربازی سرپوشیده و رستوران‌های ارائه دهنده غذاهای بین‌المللی است.

وی در خصوص علت در نظر گرفتن این منطقه برای احداث بازار شهر بزرگ قم گفت: تقویت گردشگری در منطقه جنوب قم، تراکم جمعیتی زیاد منطقه پردیسان، مجاورت با محور قم ـ اصفهان، نزدیکی به فرودگاه قم و دسترسی سهل و آسان شهروندان منطقه از جمله اهداف انتخاب این محل برای احداث بازار شهر قم بوده است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول