اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به زودی در خوزستان

کارت الکترونیکی ثبت‌نام کنندگان طرح پزشک خانواده توزیع می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: در آینده نزدیک برای افرادی که در طرح پزشک خانواده ثبت‌نام کرده‌اند کارت الکترونیکی توزیع خواهد شد تا تمام اطلاعات سلامتی فرد بر روی این کارت ذخیره شود.

کارت الکترونیکی ثبت‌نام کنندگان طرح پزشک خانواده توزیع می‌شود

شهرام رفیع در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز، پزشک خانواده را یک طرح کاملا قوی و عملیاتی دانست و اظهار داشت: این طرح تا پایان شهریور ماه امسال در خوزستان به اجرا در می‌آید.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف اجرای طرح پزشک خانواده، کشف بیماری‌های نهفته است، افزود: فردی که بیماری ندارد ولی استعداد به یک بیماری خاص را دارد با اصلاح شیوه زندگی فرد از ابتلای آن بیماری پیشگیری می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: در حال حاضر به بسیاری از خانواده‌ها برای درمان بیماری از نظر مسائل مالی و اقتصادی فشار وارد می‌شود و حتی بعضی از بیماران توان پرداخت هزینه‌های درمان خود را ندارند، اما با اجرای طرح پزشک خانواده این مشکل بیماران رفع می‌شود.

رفیع گفت: در نظام پزشک خانواده شهری، در سطح یک هزینه ویزیت پزشک و دارو و تزریقات به صورت رایگان است و در سطح دو، 90 درصد هزینه ویزیت متخصص را بیمه متقبل می‌شود و 10 درصد آن را مردم می‌پردازند.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان افزود: همچنین برای موارد بستری در بیمارستان، در صورتی که بیمار از طریق سیستم ارجاع پزشک خانواده بستری شده باشد فقط پنج درصد هزینه را از 10 درصدی که قبلا از جیب خود پرداخت می‌کردند، خواهد داد.

وی با بیان اینکه هر پزشک می‌تواند 2 هزار و 500 نفر را زیر پوشش خود قرار دهند و به صورت دو شیفت در صورتی که تعداد بیماران زیر پوشش زیاد باشد کار کند، گفت: در حال حاضر تعداد پزشکان متخصص و فوق تخصص ثبت نامی در این طرح 220 نفر است.

رفیع تصریح کرد: برای اجرای طرح پزشک خانواده به 880 پزشک عمومی نیاز داریم که حدود 400 پزشک عمومی در کل استان تاکنون ثبت نام کرده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان تأکید کرد: در سطح شهر مردم باید پزشک خانواده خود را از مطب پزشکانی که در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند انتخاب کنند یا از طریق مراجعه به مراکز مجری برنامه پزشک خانواده در ثبت نام به این طرح اقدام کنند.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول