اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری خبر داد

کاهش 30 درصدی ذخیره آب سدها در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: معاون حفاظت شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: مقایسه ذخیره آب سدهای استان نشان می‌دهد که میزان ذخیره بیشتر سدها نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش داشته است.

کاهش 30 درصدی ذخیره آب سدها در چهارمحال و بختیاری

عبدالله فاضلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: کاهش نسبی نزولات جوی و تداوم خشکسالی در دهه‌های اخیر، ‌افزایش چشمگیر میزان تقاضای تامین آب از آب‌های زیرزمینی در بخش‌های مختلف مصرفی و افزایش بی‌رویه مصرف آب در استان موجب کاهش آبدهی ذخیره آب سدهای این استان شده است.

وی افزود: مقایسه ذخیره آب سدهای استان نشان می‌دهد که میزان ذخیره بیشتر سدهای استان نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش داشته است.

فاضلی ادامه داد: با توجه به بارش‌های اخیر در حال حاضر افزون بر 22 میلیون و 500 هزار مترمکعب آب در پشت سدهای این استان ذخیره شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش محسوسی یافته است.

معاون حفاظت شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری ظرفیت ذخیره آب سد چغاخور را 24 میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 22 میلیون مترمکعب آب در پشت سد چغاخور ذخیره شده است.

وی با اشاره به راهکارهای موثر در راستای برون‌رفت از بحران کم‌آبی در این استان، گفت: تولید برنامه‌های کارشناسی، پخش تیزرهای تلویزیونی و اطلاع‌رسانی از وضعیت منابع آب از راه‌های برون‌رفت از بحران آب است.

فاضلی بر لزوم توجه تمام مسئولان برای رفع مشکل کم‌آبی در این استان تاکید کرد و گفت: باید وضعیت بحرانی آب در این استان برای مردم تبیین شود تا مردم هر چه بیشتر از این بحران آگاه شوند و نسبت به شرایط هوشیارانه عمل کنند.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول