اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان خبر داد

افزایش 151 درصدی ذخیره آب در سدهای 13 گانه گلستان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان از افزایش 151 درصدی ذخیره آب سدهای 13 گانه استان گلستان نسبت به سال گذشته خبر داد.

افزایش 151 درصدی ذخیره آب در سدهای 13 گانه گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، ایرج حیدریان اظهار داشت: امسال حجم آب ورودی به سدهای گلستان 88 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی با اشاره به بارندگی‌های اخیر و ذوب برف در استان ادامه داد: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون سطح بارندگی در گلستان بیش از 500 میلیمتر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 90 درصد افزایش داشته و این رقم در آمار دراز مدت در سال جاری، حدود 44 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به وضعیت مطلوب آبگیری مخازن سدها عنوان کرد: هم اکنون در حوضه گرگانرود سدهای بوستان 103 درصد، سد گلستان 108 درصد، سد وشمگیر 90 درصد، سدایمر یک و دو، 95 درصد، سد شهید دستغیب 83 درصد و سد شهید چمران 87 درصد آبگیری داشته‌ایم.

حیدریان تصریح کرد؛ در حوزه قره‌سو، سد کوثر به میزان 103 درصد آبگیری داشته که این رقم نسبت به سال گذشته به افزایش 327 درصدی رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین درصد آبگیری در سدهای آلماگل به میزان 84 درصد، دانشمند 47 درصد و سد اینچه‌برون 29 درصد ثبت شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به آبگیری 75 درصدی مخازن آبی در سدهای 13 گانه استان اذعان داشت: میزان ذخیره‌سازی این سدها مجموعا 282 میلیون مترمکعب بوده که در حال حاضر بیش از 211 میلیون مترمکعب آن آبگیری شده است.

گفتنی است در پی بارش‌های بهاری اخیر، سدهای بوستان، گلستان، وشمگیر و کوثر سر ریز شده‌اند و با توجه به افزایش دما و نیاز آبی مزارع گندم و کلزا، هم اکنون در سدهای گلستان و وشمگیر آبیاری اراضی آغاز شده است.

انتهای پیام/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول