اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مطالعات پایه منابع آب استان اردبیل:

ذخیره‌سازی 222 میلیون متر مکعب آب در پشت سدهای اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیر مطالعات پایه منابع آب استان اردبیل گفت: در حال حاضر 222 میلیون متر مکعب آب در پشت سدهای استان اردبیل ذخیره‌سازی شده است.

ذخیره‌سازی 222 میلیون متر مکعب آب در پشت سدهای اردبیل

محمدرضا سیفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: این میزان ذخیره‌سازی آب در پشت سدهای استان اردبیل نسبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر شده است.

وی تصریح کرد: ورودی سدهای استان نیز نسبت به سال گذشته قابل قیاس نیست چرا که ورودی امسال سدهای ما 24 متر مکعب در ثانیه است در حالی که این رقم در سال گذشته کمتر از 12 متر مکعب بوده است.

سیفی بیشترین میزان ذخیره آب در پشت سدها را مربوط به سد سبلان مشگین‌شهر توصیف کرد و افزود: هم اکنون 105 میلیون متر مکعب آب در پشت این سد ذخیره‌سازی شده است.

این مسئول از سرریز شدن آب این سد در طی دو روز گذشته خبر داد و خاطر نشان کرد: این اقدام به دنبال تکمیل ظرفیت حداکثری سد است که به نظر می‌رسد کشاورزان و زارعان را مشعوف و خشنود کرده است.

وی به تعداد سدهای سرریز شده اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر سد سبلان، یامچی، سقزچی به اندازه کافی و حداکثری پر آب هستند و شاهد سرریز شدن آب آنها هستیم.

مدیر مطالعات پایه منابع آب استان اردبیل اضافه کرد: علاوه بر آن سدهای کوچک گیلارلو در گرمی و آب شورابیل و سدهای کوچک شمال و جنوب استان به اندازه ظرفیت کامل پر آب بوده و امکان سرریز شدن آنها نیز دور از دسترس نیست.

سیفی سال آبی جاری را از ممتازترین سال‌های اخیر توصیف کرد و بیان داشت: به برکت بارش‌های اخیر 81 درصد افزایش بارندگی‌ها را در سطح استان شاهد هستیم.

وی گفت: با ذخیره‌سازی مناسب آب سدها اراضی پایاب آنها نیز به شکل مناسب در حال بهره‌برداری است.

سیفی در پایان اظهار امیدواری کرد: با این روند امیدواریم کشاورزان در زراعت و تولیدات محصولات باغی با هیچ مانع و مشکلی مواجه نشوند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول