اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور آبفار شهرستان فارسان:

5168 مترمکعب مخازن ذخیره آب روستائیان فارسان گندزدایی شد

خبرگزاری فارس: مدیر امور آبفار شهرستان فارسان از شستشوی 23 باب مخزن ذخیره آب با حجم 5 هزار و 168 مترمکعب از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

5168 مترمکعب مخازن ذخیره آب روستائیان فارسان گندزدایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، منوچهر زمانی بعدازظهر امروز در نشست بررسی مشکلات آب این شهرستان، اظهار داشت: در سال گذشته برای دسترسی بیشتر روستائیان نزدیک به 2 هزار متر توسعه شبکه‌های آبرسانی در روستاهای شهرستان فارسان انجام شد.

وی افزود: همچنین در راستای رفع حوادث شکستگی با مصرف 3 هزار و 539 عدد اتصالات، بیش از یک هزار مورد شکستگی لوله رفع و 365 متر از لوله‌های فرسوده تعویض شدند.

زمانی سرویس تابلوهای برق، سرویس پمپ و سرویس کلرزن‌ها را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: پس از مصرف بیش از 2 هزار کیلوگرم گاز کلر و پودر پرکلرین در راستای پایش کیفی آب آشامیدنی در دسترس روستائیان 12 هزار 372 مورد تست کلر باقیمانده نیز در نقاط مختلف روستاها و مخازن انجام شد.

مدیر امور آبفار شهرستان فارسان ادامه داد: انجام 224 مورد نمونه‌گیری میکروبی آب و 42 مورد نمونه‌گیری شیمیایی از منابع آب از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای تامین آب سالم و بهداشتی در این شهرستان به شمار می‌رود.

وی هزینه نگهداری از شبکه‌های آب روستایی را در سال گذشته نزدیک به 2 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تعویض 275 عدد کنتور آب، فروش 370 مورد انشعاب، تغییر نام 66 مشترک از دیگر خدماتی است که با تلاش همکاران این امور به مشترکین روستایی شهرستان ارائه شده است.

زمانی با اشاره به اهمیت استراتژیک آب، گفت: مسأله کمبود ذخایر آب زمین به‌طور مداوم جدی‌تر می‌‎شود، بطوریکه در حال حاضر سه عامل مهم وضعیت آب را به صورت خطرناکی در جهان درآورده است.

وی آلوده شدن آب، اتلاف آب و تغییرات آب و هوا را سه عامل مهم دانست که آب را در وضعیت خطرناکی قرار داده است، گفت: سطح آب‌های زیرزمینی هر روزه پایین‌تر می‎رود و آب‌هایی که در دوره‌های زمین‌‎شناسی مشخص انباشته شده بودند، مصرف می‌شوند بدون آنکه بتوان آن را جایگزین کرد.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول