اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده بسیج و محلات سپاه علی‌بن‌ابیطالب(ع):

بسیجیان بهترین یاور مسلمان و حامی ولی فقیه هستند

خبرگزاری فارس: فرمانده بسیج و محلات استان قم گفت: بسیجیان با بنای پایگاه‌های مقاومت خود در کنار مساجد نشان می‌دهند ضمن دفاع از حریم و حرمت خانه امن الهی بهترین یاور مسلمانان و حامی ولی فقیه هستند.

بسیجیان بهترین یاور مسلمان و حامی ولی فقیه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سید جواد هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن هفته گرامی‌داشت بسیج مساجد و محلات اظهار کرد: در شریعت اسلام مسجد به عنوان یک بنیان فکری و عملی است که بندگان خالص خداوند در آن گردهم می‌آیند.

وی مسجد را محلی برای عبادات خاص خداوند عنوان و تصریح کرد: مسجد به عنوان محلی برای همدلی و تعاون محسوب می‌شود و به همین دلیل مسجد خانه بسیج و ملت عنوان شده است.

فرمانده بسیج و محلات سپاه علی‌بن‌ابیطالب (ع) ادامه داد: مسجد به عنوان پایگاه علم و بنیان فکری محسوب می‌شود و شاید بهتر است بگوئیم مسجد به عنوان پایگاهی برای دفاع از اسلام، مظلوم و ناموس بنا شده است.

وی مسجد الاقصی، مسجد الحرام و مسجد النبی را مکان‌هایی دانست که نزد مسلمانان از ارزش و مقام والایی برخوردار هستند.

هاشمی به هجمه‌هایی که دشمن علیه مسجد الاقصی وارد می‌کند اشاره و تصریح کرد: امروز سرزمین مسلمانان زیر چکمه‌های استبدادی یهودیان اشغال شده و مسجد الاقصی که قبله نخست مسلمین است زیر گلوله‌های صهیونیست‌ها قد علم کرده و ما به عنوان مسلمان باید برای دفاع از این حریم خونمان به جوش بیاید.

وی با بیان اینکه دفاع از مسجد الاقصی وظیفه هر مسلمانی است اضافه کرد: مسلمانان باید برای دفاع از حریم و حرمت مسجد الاقصی به پا خیزند.

فرمانده بسیج و محلات سپاه علی‌بن‌ابیطالب (ع) به جایگاه مسجد میان ایرانیان اشاره و ابراز کرد: مسجد در کشور ایران به عنوان سمبل تقوا و پایگاه وحدت ملی و دینی محسوب می‌شود.

وی به تبیین دلایل قرار دادن پایگاه‌های بسیج در کنار مساجد پرداخت و ادامه داد: بسیجیان در کنار خانه امن الهی به دفاع از حرمت مسجد و ناموس مسلمانان آمده و به رشد فرهنگ و معارف اسلامی کمک شایانی می‌کنند.

هاشمی دفاع از حق علیه باطل را از جمله وظایف بسیجیان عنوان کرد و گفت: بسیجیان بهترین یاور مسلمانان و بهترین حامی ولی فقیه هستند.

وی با تاکید بر اینکه بسیجیان سنگربانان حریم کشورشان هستند تصریح کرد: بسیجیان برای دفاع از خاک ایران اسلامی هشت سال مقابل دشمنان ایستادند تا حرمت خاک وطنشان حفظ و دست ناجوانمردانه نامحرمان از آن کوتاه شود.

حضور جوانان در مساجد نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کند

فرمانده بسیج و محلات سپاه علی‌بن‌ابیطالب(ع) بیان کرد: اگر بخواهیم ایران اسلامی را از انحراف‌هایی که دشمنان برای گمراهی جوانانمان طراحی و تدوین کرده‌اند مصون نگه داریم باید حضور جوانان را در مساجد و پایگاه‌های مقاومت حفظ کنیم.

وی اضافه کرد: برای برطرف کردن فتنه‌ها و بی‌بصیرتی‌ها باید سنگرهای مساجد و پایگاه‌های مقاومت اسلامی را حفظ و تقویت کنیم.

هاشمی به جنایات یهودیان در سرزمین‌های اشغالی و هتک حرمت‌های آنان نسبت به مسجد الاقصی اشاره کرد و گفت: صهیونیست‌های غاصب و جنایتکار بخشی از قبله نخست مسلمین را به آتش کشیدند.

وی افزود: یهودیان با خود گمان می‌کردند با این اقدامشان اسلام را نابود می‌کنند در حالی که خشم و نفرت جهان به خصوص مسلمانان را برانگیختند.

روحانیون حفاظت از صیانت جوانان را وظیفه خود بدانند

فرمانده بسیج و محلات سپاه علی‌بن‌ابیطالب (ع) به نقش روحانیون و ائمه جماعات در صیانت از اعتقادات جوانان اشاره و بیان کرد: روحانیون و ائمه جماعات باید همیشه در صحنه باشند و حفاظت و صیانت از اعتقادات جوانان و نوجوانان و تربیت این قشر عظیم را از وظایف اصلی خود بدانند.

وی با بیان اینکه ائمه جماعات از پیشوایان هر پایگاه و مسجد هستند تصریح کرد: اگر بین مسجد و بسیجیان تعامل باشد؛ جمهوری اسلامی ایران در تمام عرصه‌ها دشمنان را ناکام و جوانان را از انحراف عقیده مصون نگه خواهد داشت.

هاشمی با تاکید بر اینکه بسیج برای رشد جامعه در تلاش است خاطر نشان کرد: باید با همکاری ائمه جماعات جوانان را از خطاها و لغزش‌ها مصون داشت و برای رشد و تعالی فرهنگی، معنوی و اجتماعی آنها برنامه‌ریزی کرد.

وی با برشمردن اهداف دشمن از تهاجم فرهنگی و جنگ سایبری تصریح کرد: ما با باز کردن مشت دشمنان برنامه‌ها و فتنه‌های آنان را در جنگ سایبری و ضد ارزشی خنثی و آنان را شکست می‌دهیم.

فرمانده بسیج و محلات استان قم به رخدادهای اخیر در سطح جهان اشاره و ابراز کرد: دشمنان باید بدانند به چالش کشیدن تعدادی از کشورهای همسایه تاثیری در عملکرد ما ندارد و ما همچنان از کشورهای مظلوم دفاع خواهیم کرد.

وی با بی‌تاثیر خواندن تلاش صهیونیست‌ها در تجاوز به آثار اسلامی برای جلوگیری از عزم ملت مسلمان ایران عنوان کرد: امروز دشمنان شبهه‌افکنی و ترویج وهابیت را پیش روی خود قرار داده‌‌اند و آن را اجرایی می‌کنند و تنها هدفشان ایجاد فاصله بین مردم و روحانیت است.

هاشمی به گذشت 33 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران اشاره و بیان کرد: محال است کشوری که سه دهه آرمان‌های امام‌ خمینی(ره) و شهدا را زنده نگه داشته به این راحتی از اهداف خود چشم‌پوشی کند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول